۲۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۵۴
کد خبر: 85630999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه‌ها نقش موثری در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد دارند

یزد - ایرنا - مدیرعامل ستاد دیه استان یزد گفت: رسانه‌ها نقش موثری در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد دارند و از ظرفیت تمام رسانه ها در این زمینه بهره گیری می‌شود.

«سید مسعود عظیمی» روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکزیزد افزود: از ظرفیت تمام رسانه ها دیداری، شنیداری و مکتوب و همچنین پیام رسان های داخلی و خارجی استفاده می‌کنیم تا افراد کمتری با جرایم غیرعمد درگیر زندان شوند.

وی افزود: علاوه بر خیران استان و سایر مناطق کشور، افرادی از آمریکا، اروپا، آسیا و کشورهای حوزه حاشیه خلیج‌فارس مبالغی را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان یزد به ستاد دیه کمک می کنند.

رسانه‌ها نقش موثری در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد دارند

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون ۹۲ زندانی جرایم غیرعمد در استان از حبس آزاد شدند، اظهارداشت: جرایم این زندانیان بیشتر در زمینه محکومیت‌های مالی، مهریه، نفقه، دیه حوادث کارگاهی و دیه تصادفات رانندگی بوده است و از این تعداد ۱۰ نفر زن و ۸۲ نفر مرد بودن که ۱۷ نفر با مشاوره و ۷۵ نفر از آنها با مشارکت خیرین در قالب پویش های مختلف آزاد شدند.

عظیمی ادامه داد: پنج محکوم در قالب اجرای پویش «سهم من صد» در ماه مبارک رمضان، ۲۶ محکوم با اجرای پویش «بخشش کریمانه» در دهه کرامت، ۱۰ زندانی با پویش «هر هیات آزادی یک زندانی» در ایام محرم و ۱۱ مددجو در پویش «قدم قدم تا آزادی» در ایام صفر آزاد شدند.

وی با بیان اینکه در سال جاری بیشترین میزان آزادی را در اردیبهشت ماه داشتیم، گفت: مجموع بدهی این زندانیان ۲۰۳ میلیارد تومان بوده که ۱۸۵ میلیارد تومان آن در قالب گذشت و آورده مددجو و اعسار تامین شد و ۱۸ میلیارد تومان از سوی ستاد و یا تسهیلات بانکی پرداخت شد.

عظیمی با بیان اینکه در استان یزد در تمام ایام سال پویش های مختلفی برای آزادی زندانیان برگزار می شود، افزود: به عنوان مثال پویش «دوشنبه‌های رهایی» که هر دوشنبه در بازدید از بافت تاریخی و خانه های قدیمی و پویش «صحنه ای برای رهایی» توسط هنرمندان و گروه های نمایشی و هرکدام از نمایش ها یک شب از فروش خود را به آزادی زندانیان اختصاص می‌دهند.

مدیرعامل ستاد دیه استان یزد در پایان گفت: هم‌اکنون ۴۵ زندانی غیرعمد مشمول کمک ستاد دیه استان یزد هستند که برای آزادی آنها مبلغی حدود ۳۳ میلیارد تومان نیاز است که کمیته صلح و سازی در تلاش است تا با جلسات متوالی با شاکی ها بخش از این مبلغ را کم کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha