ونزوئلا سه تبعه آمریکایی دیگر را به اتهام توطئه علیه دولت مادورو بازدشت کرد

تهران- ایرنا- وزارت کشور ونزوئلا اعلام کرد که کاراکاس پنج تبعه خارجی دیگر از جمله سه شهروند آمریکایی را در در ارتباط با طرح بی‌ثبات کردن این کشور و توطئه علیه دولت بازداشت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، «یوسدادو کابلو» وزیر کشور ونزوئلا جمعه گفت که علاوه بر این سه آمریکایی یک تبعه پرویی و یک شهروند بولیویایی نیز بازداشت شده‌اند و همه آنها درگیر فعالیت‌های تروریستی و ضددولتی بوده‌اند.

کابلو ماه سپتامبر نیز از بازداشت سه آمریکایی، دو اسپانیایی و یک شهروند جمهوری چک به اتهام تلاش برای ترور نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا خبر داده بود.

به گفته کابلو، این افراد بخشی از توطئه آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) بودند که قصد براندازی و ترور شماری از مقام‌های ارشد ونزوئلا را داشتند.

آمریکا در ماه سپتامبر ۱۶ تن از مقام‌های ونزوئلا را به اتهام کارشکنی در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوئیه در ونزوئلا و نقض حقوق بشر تحریم کرد.

شورای انتخابات ونزوئلا مادورو را پیروز انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد اما اپوزیسیون این کشور مدعی شد که نامزد آنها «ادموندو گونزالس» با کسب بیش از ۸۰ درصد آرا به پیروزی رسیده است. دولت مادورو سال گذشته میلادی پس از توافق با واشنگتن، ۱۰ شهروند و یک فرد تحت تعقیب آمریکایی را که در ونزوئلا زندانی بودند، آزاد و به واشنگتن تحویل داد و از سوی دیگر، آمریکا موافقت کرد «آلکس ساب» از چهره‌های نزدیک به مادورو را که به اتهام پولشویی در فلوریدای آمریکا تحت بازداشت بود، آزاد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha