۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85631301
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شناسایی غار ماقبل تاریخ در گیلان

۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۹:۴۵
کد خبر: 85631301
شناسایی غار ماقبل تاریخ در گیلان

رشت – ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان از شناسایی غاری جدید متعلق به ماقبل تاریخ در منطقه سیاهکلرود رودسر واقع در شرق استان خبر داد.

ولی جهانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه غار یادشده از جمله غارهای ارزشمندی است که در منطقه جلگه‌ای قرار دارد، افزود: این غار نخستین غاری است که در منطقه جنگلی و در پنج کیلومتری ساحل دریای کاسپین واقع شده است.
وی ادامه داد: غار یاد شده با طول ۲۵ متر،عرض ۲تا سه متر و ارتفاع بین یک تا سه متر است که این ارقام بدلیل وضعیت توپوگرافی داخل غار متغیر است.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های سطحی و مشاهدات عینی دهانه ورودی این غار بصورت دستکند است اما نیاز به مطالعات بیشتر دارد.
جهانی ادامه داد: قرارگیری غار شناسایی شده در نزدیکی ساحل کاسپین، در داخل جنگل‌های هیرکانی و کنار رودخانه از مزیت‌های این غار محسوب می‌شود؛ با توجه به بررسی‌های اولیه به نظر می‌رسد قدمت این غار مربوط به ماقبل تاریخ باشد .
وی با بیان اینکه ارائه نظرات دقیق تر نیازمند مطالعات و و بررسی‌های ریشه‌ای و پژوهشی است، گفت: در استان گیلان بیش از ۱۵۰ غار وجود دارد که تعدادی از آنها در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و بخش عمده‌ای از این غارها به عنوان جاذبه‌های گردشگری در طی چند سال اخیر معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha