۲۲.۶ درصد واحدهای تولید مصالح ساختمانی خراسان‌شمالی علامت استاندارد ندارد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل استاندارد خراسان‌شمالی گفت: ۲۷ واحد تولید مصالح ساختمانی معادل ۲۲.۶ درصد از این واحدها در استان علامت استاندارد ندارد.

محمد خوران روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون محصول ۹۲ واحد از ۱۱۹ واحد تولیدی مصالح ساختمانی فعال در استان دارای علامت استاندارد است.

وی افزود: مابقی واحدهای تولید مصالح ساختمانی نیز در حال انجام اقدامات به منظور دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصولات خود هستند.

خوران با تاکید بر لزوم استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و سازها گفت: استفاده از مصالح استاندارد تکلیف قانونی است و مهندسان ناظر، مالکان و مجریان ساخت و ساز مکلف به استفاده از مصالح مرغوب و استاندارد در طرح ها هستند.

وی تصریح کرد: استفاده از مصالح ساختمانی مرغوب و دارای استاندارد، نقش اساسی در استحکام بنا و افزایش طول عمر مفید ساختمان ها دارد از این رو سازندگان به این مهم توجه داشته باشند.

خوران با بیان اینکه هزینه های صرف شده در ساخت و سازها، سرمایه های ملی است، گفت: باید از این سرمایه های ملی صیانت شود که در این زمینه و برای افزایش طول عمر مفید ساختمان استفاده از مصالح مرغوب، استاندارد و باکفیت بسیار دارای اهمیت است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نظارت های لازم بر بازار انجام می شود تا از ورود مصالح با کیفیت پایین به استان جلوگیری کنیم و در این زمینه کیفیت مصالح ساختمانی رصد و پایش می شود تا ورود مصالح غیراستاندارد به پای ساختمان از هدر رفتن سرمایه ها پیشگیری شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha