۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85631353
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فیلم| همایش کوهنوردی خانوادگی در کوهستان راگا شهرری برگزار شد

شهرری - ایرنا - رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان ری گفت: در آخرین جمعه مهر ماه، همایش کوهنوردی خانوادگی در کوهستان راگا با حضور پرشور اهالی ری و کوهنوردان از سراسر تهران برگزار شد.

حمید طربی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آخرین جمعه مهر ماه هر سال در تقویم کوهنوردان ایران، روز ملی قله راگا نامگذاری شده و قرار است هر ساله همایش صعود به این قله زیبا را داشته باشیم.

این مسئول اظهار داشت: امسال نیز سومین سالی هست که همایش خانوادگی صعود به این قله با حضور تقریبی یکهزار نفر برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال در پارکینگ راگا که شروع مسیر کوهنوردی صعود به قله های این رشته کوه است، بنر هایی جهت آشنایی کوهنوردان نصب شده که به معرفی قله راگا با ارتفاع یکهزار و ۵۳۰ متر ، قله جلال با ارتفاع یکهزار و ۴۸۲ متر، قله بهشت با ارتفاع یکهزار و ۴۸۰ متر، قله راگا ۲ با ارتفاع یکهزار و ۴۷۲ متر، قله طبرک با ارتفاع یکهزار و ۴۷۰ متر و قله غدیر با ارتفاع یکهزار و ۴۶۵ متر می پردازد.

روز ۲۹ مهرماه در تقویم تربیت بدنی، روز کوهنوردی و صعودهای ورزشی نامگذاری شده است.

قله راگا به ارتفاع حدودا یکهزار و ۵۳۰ متر، بلندترین نقطه رشته کوه راگا نام دارد که از آنجا به علت ارتفاع این کوه می توان منطقه ای وسیع از تهران را به راحتی دید و قله راگا به عنوان یکی از منحصر بفرد ترین جاذبه های طبیعی جنوب تهران بشمار می رود.

شهرستان ری در جنوب تهران بیش از یک میلیون نفر را در خود جای داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha