۲۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 5678
کد خبر: 85631529
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هشدار دامپزشکی قزوین نسبت به آنفولوانزای حاد پرندگان

قزوین - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی قزوین هشدار داد که با توجه به شروع فصل سرما، تولیدکنندگان، مرغداری‌ها و شهروندان قزوینی باید بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان را جدی بگیرند.

یه گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی جلوخانی روز جمعه در حاشیه میز خدمت نماز جمعه قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به فصول سرد سال سعی داریم تا در نماز جمعه این هفته اطلاع رسانی و توصیه های مورد نیاز در خصوص مراقبت های بهداشتی و پیشگیرانه از بروز و شیوع آنفلوانزای حاد پرندگان را به تولیدکنندگان و همچنین مردم عزیز قزوین گوشزد کنیم.

وی اضافه کرد: آنفلوانزا یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان بوده و بسیار خطرناک است که در مرحله نخست مرغداری های استان باید تمهیدات بهداشتی لازم را در دستور کار قرار داده تا مصرف کنندگان درگیر این بیماری نشوند.

جلوخانی بیان کرد: امیدواریم امسال نیز همچون سال گذشته شاهد بروز و شیوع بیماری مشترک پرندگان نباشیم و به دور از شیوع بیماری های استراتژیک در نقطه سبز قرار بگیریم، در همین راستا سال گذشته سازمان دامپزشکی قزوین موفق به کسب نخست کشوری شد.

وی ادامه داد: امروز در خصوص اطلاع رسانی به جامعه هدف در مورد نحوه رعایت بهداشت محیط نگهداری از دام و طیور، نوبت دهی واکسیناسیون، سم پاشی و ضدعفونی به شهروندان و تولیدکنندگان دام و طیور خدماتی ارایه شد و به انواع درخواست های مردمی در حوزه مطالبات و شکایات نیز رسیدگی کردیم.

این مسوول یادآور شد: سازمان دامپزشکی و نهادهای پیشگیری و مبارزه با بیماری های دام و طیور به صورت شبانه روزی فعال بوده و به روستاییان و دامداران سنتی و همچنین دامداری های صنعتی خدمات ارایه می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی اضافه کرد: میز خدمت نماز جمعه فرصت مغتنمی است تا بتوانیم به صورت حضوری و چهره به چهره با مردم ارتباط برقرار کرده و اطلاع رسانی های مورد نیاز را به شهروندان قزوینی بدهیم و از دغدغه ها و مشکلات آنها نیز آگاه شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha