قهرمان پارالمپیک: یحیی سنوار مردانه شهید شد/ وقتی آقا را دیدم اشک ریختم

تهران- ایرنا- هاشمیه متقیان دارنده مدال طلای ماده پرتاپ نیزه در بازی‌های پارالمپیک توکیو گفت: شهید سنوار مثل مرد در مقابل دشمن ایستاد و ثابت کرد که تا آخرین لحظه زندگی‌اش در میدان مبارزه حضور دارد. به طور حتم با شهادت این فرمانده بزرگ راه مقاومت پرصلابت‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، هاشمیه متقیان یک نام ویژه و ماندگار در تاریخ ورزش ایران محسوب می‌شود، ورزشکاری که به عنوان اولین بانوی ایرانی توانست در رشته دوومیدانی برای کشورمان، مدال طلای پارالمپیک را کسب کند و افتخاری بزرگ را برای ایران به ارمغان بیاورد.

امروز وقتی با او تماس گرفتیم تا درباره ورزش حرف بزنیم صدایش گرفته بود و ناراحت به نظر می‌رسید، از او پرسیدیم ماجرا چیست؟ گفت: خبر شهادت یحیی سنوار را شنیدم، هنوز شهادت سید حسن نصرالله را هضم نکرده بودیم که این اتفاق تلخ و دردناک افتاد، خدا رژیم صهیونیستی را نابود کند.

به طور حتم از شهادت یحیی سنوار رهبر سیاسی حماس توسط رژیم غاصب صهیونیستی با خبر هستید، نظر قهرمان پرتاب نیزه بازی‌های پارالمپیک در این باره چیست؟

یک اتفاق غم‌انگیز، یک اتفاق تلخ برای تمام مسلمانان بود. چند ساعت قبل از شهادت این مرد بزرگ باخبر شدم، مردی که کابوس رژیم صهیونیستی بود. می‌دانید وقتی این خبر را شنیدم یاد چی افتادم.

قهرمان پارالمپیک: یحیی سنوار مردانه شهید شد/ وقتی آقا را دیدم اشک ریختم

یاد چی؟

شهادت مظلومانه سرداران شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان افتادم، تمام خاطرات آن روزها مثل یک فیلم تلخ از مقابل چشمانم رژه رفت. من خاطرات خوبی از سردار سلیمانی دارم، یاد آن روزی افتادم که سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی به خوزستان آمد، بدون شک اگر شما از تمام مردم خوزستان درباره آن روز سوال کنید بغض گلویشان را خواهد فشرد. در فروردین‌ماه ۱۳۹۸ که شهرهای استان خوزستان یکی پس از دیگری در میان هجوم سیلی ویرانگر به زیر آب می‌رفتند حاج قاسم آمد تا به مردم سیل‌زده کمک کند. شاید باور نکنید اما مردم خوزستان با دیدنش تمام اتفاقات تلخی را که در سیل برایشان افتاده بود را فراموش کردند، او با زبان عربی با مردم سخن گفتند، تک تک جملات ایشان را خوب به خاطر دارم.

قهرمان پارالمپیک: یحیی سنوار مردانه شهید شد/ وقتی آقا را دیدم اشک ریختم

حاج قاسم آن روزها به مردم چه گفتند؟

لباس ساده بر تنشان بود، مردم سیل‌زده را یکی یکی بغل کردند، به زبان عربی گفتند «من تا پای جان در کنار شما هستم، خدا را شکر که شما سالم هستیم، سیل آمده است و خانه‌هایتان را ویران کرده است، دام‌هایتان از بین رفته است اما همه اینها قابل جبران هستند و تا آخر کنار شما مردم دوست داشتنی خوزستان هستم، شما مردم خوزستان نقش بزرگی در هشت سال دفاع مقدس داشتید و وظیفه من و همه ماست که برایتان جبران کنیم.»

مردم با دیدن حاج قاسم و شنیدن حرف‌هایش روحیه گرفتند، دیگر ناامید نبودند و همه در آن شرایط سخت خوشحال و شاد بودند که این بزرگوار را از نزدیم دیده‌اند.

قهرمان پارالمپیک: یحیی سنوار مردانه شهید شد/ وقتی آقا را دیدم اشک ریختم

لحظه شهادت حاج قاسم را به خاطر دارید، چطور از این اتفاق تلخ باخبر شدید.

در آن ایام در اردوی تیم ملی دوومیدانی بودم و خود را برای مسابقات پارالمپیک پاریس آماده می‌کردم. وقتی این خبر را شنیدم در کنار مربی‌ام بودم و می‌خواستیم به تمرین برویم، شوکه شدم، زبانم بند آمده بود و فقط اشک می‌ریختم، من و مربی‌ام همدیگر را بغل کرده بودیم و داغدار این مصیبت بزرگ بودیم.

شما نماینده ورزشکاران در دیدار با مقام معظم رهبری بودید، از آن روز خاطره‌ای دارید.

پیش از آنکه بخواهم درباره درباره آن روز حرف بزنم می‌خواهم برایتان اولین باری را تعریف که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را ملاقات کردم.

قهرمان پارالمپیک: یحیی سنوار مردانه شهید شد/ وقتی آقا را دیدم اشک ریختم

بفرمایید.

ورزشکاران ایران که در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون موفق به کسب مدال شده بودند با مقام معظم رهبری قرار بود دیدار کنند، وقتی به من گفتند در این مراسم حاضر شوم از اینکه می‌توانستم رهبر معظم انقلاب را ببینم خوشحال بودم. در ردیف دوم نشسته بودم که ایشان تشریف آوردند و روی صندلی‌شان نشستند. صادقانه می‌گویم چهره نورانی حضرت آقا را دیدم زدم زیر گریه، همین طور اشک می‌ریختم، اقتدار و عظمت را در چهره او دیدم، وقتی مراسم تمام شد و به منزل رفتم برای خانواده‌ام تعریف کردم فکر می‌کردم این یک دیدار عادی باشد اما حسی وصف ناشدنی به من دست داد که تا آخرین روز عمرم فراموش نخواهم کرد.

پس از قهرمانی المپیک توکیو به عنوان نماینده ورزشکاران در حضور مقام معظم رهبری حرف زدید، از آن روز بگویید.

نماینده قهرمانان بودم، تک تک واژه‌هایی را که پشت میکروفن گفتم خوب به خاطر دارم، «آقا این فرزندتان با وجود ناتوانی‌های جسمی و وجود مشکلات گوناگون توانست در میان اشک و لبخند یکی از سکوهای قهرمانی جهان را به توفیق الهی در مسابقات پارالمپیک توکیو فتح کند و رکورد رشته پرتاب نیزه زنان را بشکند و دل شما و مردم را به لطف خدا شاد کند.»

بعد ادامه دادم «آقا خوشحالم که در این حسینیه خاطره‌انگیز حضرت امام (ره) که عطر نفس‌های حاج قاسم در آن پیچیده است، شما را سالم، تندرست و پرتوان می‌بینیم و با همه وجود ایمان دارم که جامعه ما با همدلی و توکل به خدا از پیچ و خم نفس‌گیر مشکلات عبور خواهد کرد.»

قهرمان پارالمپیک: یحیی سنوار مردانه شهید شد/ وقتی آقا را دیدم اشک ریختم

چند درخواست از رهبر معظم انقلاب داشتید، درست است.

بله ، دو درخواست داشتم، خواستار برابری حقوق ورزشکاران پارالمپیکی از صندوق حمایت از ورزشکاران و اجرای لایحه استخدام ورزشکاران پارالمپیکی در دستگاه‌های دولتی شدم.

و حتما این درخواست‌ها انجام شد.

دقیقا همین طور است، حضرت آقا دستور پیگیری دادند و انجام شد، ایشان پیگیر ورزش هستند و دیده‌اید که بعد از هر رویداد ورزشی رهنمودهای جدیدی برای جامعه ورزش دارند و راه جدیدی پیش روی مسؤولان ورزش قرار می‌دهند.

قهرمان پارالمپیک: یحیی سنوار مردانه شهید شد/ وقتی آقا را دیدم اشک ریختم

درباره شهادت یحیی سنوار حرف می‌زدیم، او به مثابه پهلوانِ به شهادت رسید.

شهادت پاداش یک عمر جهاد این فرمانده بود، او باید اینگونه می‌رفت. آدم‌هایی مثل این عزیز باید شهید شوند.

شناخت شما از این شهید چقدر است.

او یکی از برجسته‌ترین چهره‌های سیاسی و نظامی در حماس بود. وقتی سرگذشت این شهید را می‌خواندم برایم جالب بود که بیش از ۲۰ سال در زندان‌های اسرائیل اسیر بود. او ارتش تک نفره در مقابل رژیم صهیونیستی بود.

قهرمان پارالمپیک: یحیی سنوار مردانه شهید شد/ وقتی آقا را دیدم اشک ریختم

به طور حتم راه او ادامه خواهد داشت.

صد درصد، شهید سنوار مثل مرد در مقابل دشمن ایستاد و ثابت کرد که تا آخرین لحظه زندگی‌اش در میدان مبارزه حضور دارد، به طور حتم با شهادت این فرمانده بزرگ راه مقاومت پرصلابت‌تر از گذشته ادامه خواهد یافت و یاد و خاطره آن شهید مجاهد همواره در دل‌ها زنده خواهد ماند.

حرفی ندارید.

تار عنکبوت رژیم صهیونیستی سست‌ است و به زودی از بین خواهد رفت، نابودی اسرائیل نزدیک است و به زودی شر آنها برای همیشه از بین خواهد رفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha