قالیباف: شاید اهل مقاومت را بکشند، ولی فکر مقاومت زنده است

تهران- ایرنا- رئیس مجلس شورای اسلامی در پی شهادت «یحیی سنوار»، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پیامی بیان کرد: شاید اهل مقاومت را بکشند، ولی فکر مقاومت زنده است.

به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف، با انتشار پیامی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شهید سنوار به پیمانش با خدا با خون پاک خود عمل کرد. تصاویر مبارزه او تا پای جان، هزاران سنوار و نصرالله تربیت خواهد کرد؛ اینبار در سراسر جهان.

وی افزود: زمانی که عزالدین قسام به شهادت رسید سنوار به دنیا نیامده بود. شاید اهل مقاومت را بکشند ولی فکر مقاومت زنده است. عاش سعیداً و مات شهیدا

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

روز گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است. خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha