از آخرین رقابت اسطوره‌های تنیس جهان تا ظهور ستاره‌های جوان

تهران- ایرنا- دو اسطوره تنیس جهان در مسابقات نمایشی ریاض از رسیدن به فینال باز ماندند و ستاره‌های جدید و جوان این رشته برای جایزه ۶ میلیون دلاری رقابت‌ خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، مسابقات “شش پادشاه” با حضور ۶ تن از ستارگان بزرگ تنیس جهان، نواک جوکوویچ، رافائل نادال، کارلوس آلکاراس، یانیک سینر، دنیل مدودف و هولگر رونه از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ مهر در ریاض، پایتخت عربستان در حال برگزاری است.

جاه‌طلبی‌ سعودی‌ها تمامی ندارد و مقامات این کشور در ادامه طرح‌های بلندپروازانه خود در دنیای ورزش، به دنبال برگزاری یک تورنمنت نمایشی تنیس در شهر ریاض هستند؛ قهرمان شش میلیون دلار جایزه خواهد گرفت که تقریباً معادل ۲ برابر قهرمانی در یک گرند اسلم است و رقمی بی‌سابقه در تاریخ تنیس محسوب می‌شود. سایر بازیکنان حاضر هم حداقل ۱/۵ میلیون دلار دستمزد دریافت خواهند کرد.

کارلوس آلکاراس در جدال با هموطن خود یعنی رافائل نادال در دو ست با نتایج ۶-۳ و ۶-۳ به برتری رسید و راهی فینال مسابقات تنیس نمایشی ریاض شد. ماتادور کهنه‌کار به رغم دوری طولانی مدت از میادین، در این مسابقه عملکرد قابل قبولی ارائه داد اما تلاشش برای شکست همتای جوان و تازه‌نفسش کافی نبود. این مسابقات آخرین حضور نادال در خارج از خاک اسپانیا پیش از بازنشستگی در پایان فصل است.

یانیک سینر، مرد اول تنیس جهان نیز با تکرار پیروزی خود مقابل نواک جوکوویچ راهی فینال مسابقات نمایشی ریاض شد. ستاره ۲۳ ساله ایتالیایی چهار روز بعد از شکست اسطوره صربستانی در فینال مسترز شانگهای، این بار در پایتخت عربستان حریف پرآوازه‌اش را در سه ست با نتایج ۶-۲ ۶-۷ و ۶-۴ شکست داد تا سومین برد پیاپی خود مقابل او را در مسابقات این فصل کسب کند.

به این ترتیب امروز (شنبه) آلکاراس و سینر، ستاره‌های نسل جدید تنیس در دیدار فینال به مصاف هم خواهند رفت و رافائل نادال و نواک جوکوویچ اسطوره‌های تکرارنشدنی تنیس نیز دیدار رده‌بندی را برگزار خواهند کرد. اتفاقی که به شکلی نمادین از پایان یک عصر و آغاز دورانی نو در تنیس حکایت دارد.

دیدن افول اسطوره‌ها هیچ وقت آسان نیست. ما برای سالها عادت داشتیم تا بزرگان را در فینال‌های بزرگ و در اوج رقابت برای قهرمانی ببینیم، اما اکنون باید این حقیقت تلخ را بپذیریم که دورانی جدید آغاز شده است. با شکست نادال و جوکوویچ در نیمه‌نهایی مسابقات ریاض، این دو اسطوره تکرار نشدنی امروز در دیدار رده‌بندی به مصاف هم می‌روند تا شاهد آخرین رقابت آنها با یکدیگر باشیم.

دیداری که هر چند جنبه غیررسمی دارد، اما باید آن را غنیمت شمرد چراکه دیگر قرار نیست تکرار شود.

نادال و جوکوویچ در طول ۱۸ سال رقابت جذاب و نفس‌گیر خود در مجموع ۶۰ مرتبه با هم دیدار کردند که بیشترین تقابل میان ۲ بازیکن در تاریخ تنیس است اما افسوس که پرونده این رقابت افسانه‌ای روز شنبه برای همیشه بسته خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha