۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85632075
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت ۴۰ درصدی طرح احداث گذر ۳۲ متری در عالیشهر

بوشهر-ایرنا- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر گفت: طرح احداث گذر ۳۲ متری فاز ۴ این شهر که با هدف تسهیل تردد و بهبود زیرساخت‌های شهری با ۱۷۷ میلیارد ریال اجرایی شده اکنون ۴۰ درصد پیشرفت دارد.

«جهانبخش تل‌اشکی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: عملیات اجرایی این گذر که از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده، یکی از طرح‌های اولویت‌دار این شرکت برای افزایش کیفیت زیرساخت‌های شهری و رفع مشکلات ترافیکی منطقه است.

وی بیان کرد: طول این گذر یک هزار و 700 متر و عرض آن ۳۲ متر است که در 2 سمت آن پیاده‌رو و در وسط آن بلواری طراحی شده و به طور خاص برای بهبود دسترسی شهروندان و کاهش ترافیک در منطقه فاز ۴ شهر جدید عالیشهر اهمیت دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر تصریح کرد: یکی از چالش‌های اصلی در مسیر اجرای این طرح، وجود معارضین مشاعی بوده که با برنامه‌ریزی و همکاری نهادهای مربوطه در حال رفع شدن است.

تل اشکی ادامه داد: در این طرح تاکنون ۱۲۰ هزار مترمکعب خاک‌برداری انجام شده و متوسط ارتفاع خاک‌برداری به ۲.۵ متر می‌رسد.

وی افزود: عملیات زیرسازی نیز به صورت کامل اجرا شده و به زودی اجرای کانال دفع آب‌های سطحی با استفاده از بتن نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت که این کانال برای جلوگیری از آب‌گرفتگی و مدیریت بهتر آب‌های سطحی در هنگام بارش‌ها طراحی شده است.

بیشتر بخوانید

۲۴ واحد طرح نهضت ملی مسکن عالیشهر بوشهر تحویل متقاضیان شد

بیش از سه هزار واحد مسکونی در شهر جدید عالیشهر بوشهر در دست ساخت است

تل‌اشکی همچنین با اشاره به نقش این پروژه در بهبود زیرساخت‌های شهری گفت: این گذر نه‌تنها به بهبود حمل‌ونقل و تردد شهری کمک خواهد کرد، بلکه بخشی از برنامه‌ریزی‌های جامع‌تری است که در راستای توسعه شهر جدید عالیشهر و افزایش کیفیت زندگی شهروندان در حال اجرا است.

وی در خصوص منابع مالی و اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه توضیح داد: مبلغ ۱۷۷ میلیارد ریال به عنوان بودجه اجرایی این پروژه در نظر گرفته شده و با تخصیص این اعتبار و تلاش تیم‌های مهندسی و اجرایی، امیدواریم این طرح در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر اظهار امیدواری کرد: با تکمیل این پروژه، شاهد بهبود چشمگیری در تردد شهروندان و به‌ویژه کاهش مشکلات ترافیکی و آب‌گرفتگی‌های احتمالی در منطقه باشیم.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha