سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران در اجرای طرح‌های اقتصادی ظرفیت مطلوبی دارد

ساری - ایرنا - مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران گفت که این سازمان در اجرای طرح های بزرگ اقتصادی و همچنین کمک به شهرداریهای استان از ظرفیت مطلوبی برخوردار است که در دوره مدیریت جدید در صدد شکوفایی آن هستیم .

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحمید هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ سازمان همیاری شهرداری‌های استان مازندران به عنوان یک بازوی موثر و قوی می تواند در اجرای طرح های مهم شهری، خدماتی و حتی اقتصادی در کنار شهرداری ها و کمک حال آنها باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به رسالت‌های سازمان، همواره فعالیت‌ها و خدمات گوناگونی در جهت کمک به مدیریت شهری ارایه شده است که با توسعه تعاملات می‌توان از حداکثر ظرفیت های این نهاد و واحدهای تابعه آن برای تحقق هرچه مطلوب تر این امر استفاده کرد.

وی تصریح کرد: هر استان با توجه به شاخص های علمی و جمعیتی، توانمندی های خاص خود را دارد و تلاش می شود با طراحی، برنامه ریزی و تعامل مطلوب با دیگر سازمان همیاری شهرداری های استان های مختلف کشور، در جهت شکوفایی بیش از پیش آنها گام برداریم.

وی با اشاره به برگزاری همایش مدیران عامل سازمان همیاری شهرداری های کشور در چند روز گذشته در مرکز مازندران، اظهار کرد: در این همایش برنامه ریزی مطلوبی صورت گرفت تا با افزایش تعاملات بین استان‌ها، مشکلات و کمبودها را شناسایی و در جهت رفع آنها نیز تدابیر لازم را اتخاذ کنیم تا بتوانیم طرح های اقتصادی را نیز به طور کامل پوشش دهیم.

سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران در اجرای طرح‌های اقتصادی ظرفیت مطلوبی دارد

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران، بازنگری و اصلاح اساسنامه، آیین نامه مالی و معاملاتی، رفع ابهامات در خصوص شرح وظایف و اهداف سازمانی، سایر مسائل و چالش‌های پیش‌روی سازمان همیاری شهرداری‌ها به همراه ارائه راهکارهای مناسب را از جمله محورها و موضصوعات مطرح شده در همایش مدیران عامل سازمان همیاری شهرداری های کشور ذکرکرد.

هاشمی، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشکل چندین دهه پسماند استان گفت که با توجه به اهمیت موضوع، با درایت استاندار مازندران سازمان پسماند در استان تشکیل و راه اندازی شد و امیدواریم با همدلی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و دولتمردان، شاهد اتفاقات خوبی در این بخش باشیم.

وی گفت: از جمله موارد مهم در موضوع پسماند، بحث تفکیک زباله از مبدا است که این امر باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد و به شکل اصولی و کامل در سطح استان عملیاتی شود. وی همچنین با اشاره به جذب فراوان نیرو در سازمان همیاری شهرداری های مازندران در چند سال گذشته، افزود: با توجه به ماموریت های زیاد این سازمان، اگر به این تعدد نیروها به جای تهدید، به عنوان یک فرصت نگاه کنیم، شاهد اتفاقات مطلوبی در این بخش خواهیم بود.

این مقام مسئول، کمک به تامین خودکفایی شهرداری ها از طریق تجمع امکانات و سرمایه های کوچک و پراکنده، اهتمام در کاهش اتکای اعضا به درآمد های ناپایدار جهت اداره امور شهر و شهرداری، افزایش توان مالی و فنی شهردار ی ها از طریق ایجاد در آمد های ناشی از تولید و فعالیت های اقتصادی و خدماتی را از جمله اهداف این سازمان ذکرکرد.

هاشمی، ارائه انواع خدمات فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اداری و مالی به شهرداری ها، ارایه آموزش های کوتاه مدت مورد نیاز شهرداری ها، انجام عملیات پیمانکاری در رشته کارهای عمومی شامل ابنیه و تاسیسات، راه و تاسیسات شهری و مسکن، احداث کارگاه ها و کارخانجات تولیدی، صنعتی، معدنی و استحصال انواع مصالح معدنی و ساختمانی و فرآورده های بتنی و آسفالت و نظایر آن مرتبط با نیاز شهرداری ها، تامین ماشین آلات عمرانی، خدماتی و حمل و نقل مورد نیاز شهرداری ها، ارایه خدمات تعمیر گاهی و سرویس و نگهداری ماشین آلات و وسائط نقلیه، تهیه و نصب ماشین آلات سرد خانه ای و کشتار گاهی و انبار داری، فعالیت در امور حمل و نقل مسافر و بار و خدمات و خرید و فروش و واردات تجهیزات مورد نیاز شهرداری ها و صادرات انواع کالا را از جمله مهمترین وظایف سازمان همیاری شهرداری ها عنوان کرد.

وی تصریح کرد: تلاش بر اینست با استفاده از منابع ایجاد شده به کمک شهرداری ها بیاییم و با تدبیری که چه در سطح ملی و چه استانی وجود دارد، بتوانیم برای شهرداری های کمتر برخوردار امکانات بیشتری را در سال جدید محقق کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha