۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85632178
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۲ کیلومتر شبکه توزیع آب خراسان‌شمالی اصلاح شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: ۷۲ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب استان نیمه نخست امسال با هدف جلوگیری از هدر رفت آب اصلاح شد.

رضا عطایی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای اجرای این طرح یکهزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع عمرانی استانی و درآمدهای جاری هزینه شده است.

وی افزود: بخشی از آب شربی که در شبکه‌های آبرسانی وجود دارد به واسطه فرسودگی و یا حوادث از دسترس خارج می‌شود که در این راستا اصلاح و بازسازی خطوط آبرسانی در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: کنتورهای خراب، انشعابات فرسوده و غیرمجاز از دیگر عوامل هدر رفت آب است که در این راستا در سالجاری یکهزار و ۸۶۲ کنتور معیوب تعویض شد.

عطایی با تاکید بر ارتقای کیفیت آب شرب خراسان‌شمالی، خاطرنشان کرد: برای ارتقای کیفیت آب شرب و افزایش سطح رضایت مشترکان از ابتدای سال تاکنون ۷۲۰ رشته انشعاب آب استاندارد سازی و بیش از ۳۰ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب مورد شستشو قرار گرفت.

وی با اشاره با تعویض شیرفلکه مخزن ۱۵ هزار سد شیرین دره، گفت: این شیر فلکه وظیفه مدیریت ورودی آب از سد و اختلاط با آب ورودی از چاه‌ های ارکان را بر عهده دارد که با تعویض و بهره برداری از آن، حدود نیمی از جمعیت شهر بجنورد از آب با کیفیت‌ بهره مند شدند.

عطایی تصریح کرد: تعمیر، تعویض و به روز نگه داشتن شیرآلات شبکه از عوامل اصلی مدیریت فشار و توزیع آب در سطح شبکه و مخازن ذخیره است.

خراسان شمالی دارای ۲ هزار و ۷۶۰ کیلومتر خط انتقال و ۴ هزار و ۷۰۵ کیلومتر شبکه توزیع آب شرب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha