سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران ظرفیت مناسبی برای توسعه فعالیت شهرداری‌ دارد

ساری - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت که سازمان همیاری شهرداری‌های این استان از ظرفیت مناسب و بالایی برای توسعه فعالیت‌های شهرداری‌ها دارد.

عبدالرضا دادبود روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بر لزوم رفع مشکلات،‌ احصاء ظرفیت ها و بهره گیری مطلوب از امکانات و تجهیزات سازمان همیاری شهرداری های مازندران در جهت پیشبرد امور تاکید کرد و افزود:‌ احیا و شناسایی ظرفیت ها،‌ حمایت از مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری های کلان، عامل اصلی موفقیت در بحث مدیریت شهری است که باید به آن توجه اساسی شود.

وی با بیان اینکه سازمان همیاری شهرداری ها بازوانی قدرتمند برای خودکفایی مالی شهرداری های استان هستند و باید با جلب اعتماد مردم، به خودکفایی شهرداری ها کمک کنند، اظهار کرد: سازمان همیاری شهرداری ها می تواند با ایجاد زنجیره، استفاده از ظرفیت های مشارکتی و بهره گیری از ابزارهای نوین، در دستیابی به توسعه پایدار نقش محوری ایفا کند.

وی تصریح کرد: سازمان همیاری شهرداری ها بازویی برای خودکفایی شهرداری های سطح استان محسوب می شود و رمز موفقیت در مدیریت شهری، استفاده مطلوب از ظرفیت ها و امکانات موجود، ایجاد تغییرات اساسی و توزیع متوازن امکانات و تجهیزات در بخش های مختلف است.

وی، لازمه دستیابی به توسعه پایدار را ایجاد تشکیلاتی منسجم و قوی و استفاده از شیوه های نوین مدیریتی عنوان کرد و گفت: تنها در صورت تحقق این مهم می توانیم به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.

سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران ظرفیت مناسبی برای توسعه فعالیت شهرداری‌ دارد

معاون امور عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: سازمان همیاری شهرداری ها براساس وظایف قانونی و تعریف شده، در تامین نیازمندی‌های شهری و تاسیسات مورد نیاز عمومی با هدف کمک به خودکفایی شهرداری‌های عضو از طریق تجمیع امکانات و سرمایه های کوچک و پراکنده، اهتمام در کاهش اتکای شهرداری به عوارض جهت اداره امور شهر و شهرداری و افزایش توان مالی از طریق ایجاد درآمدهای ناشی از تولید نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

دادبود با اشاره به اینکه سازمان همیاری نماد کار اقتصادی شهرداری های استان است افزود: سازمان همیاری به لحاظ قانونی برای درآمد زایی شهرداری ها و کمک به امورات مدیریت شهری تاسیس شده است.

وی گفت: بسیاری از ظرفیت سازمان همیاری شهرداری های مازندران مغفول مانده که می توان با برنامه ریزی درست و اصولی و استفاده مطلوب از امکانات موجود، آنها را اتحصا و در جهت پیشبرد امور از آنها استفاده کرد.

وی بر لزوم مشارکت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران در زمینه اجرای طرح های مربوط به مدیریت و توسعه شهری تالکید کرد و گفت: رمز موفقیت در حوزه مدیریت شهری، مشارکت بخش خصوصی است. ‎

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha