نماینده مجلس: رشادت های شهید سنوار در تاریخ ماندگار است

یاسوج - ایرنا -نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: رشادت های شهید "یحیی سنوار" در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

محمد بهرامی روز شنبه در جمع خبرنگاران با تسلیت شهادت این مجاهد جبهه مقاومت با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها یحیی سنوار را مغز متفکر بسیاری از عملیات‌های کماندویی به ویژه عملیات موسوم به «بمب تونلی» که سایت‌های نظامی رژیم صهیونیستی را در مدت پنج سال هدف قرار داد، می‌دانند تاکید کرد: شهادت او خدشه ای در ادامه راه مقاومت ایجاد نمی کند.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقاومت زنده تر از همیشه به راه خود ادامه می دهد ضمن محکومیت این اقدام وحشیانه تاکید کرد:شهید یحیی سِنوار از رهبران شجاع و خستگی ناپذیر حماس بود که خاطره حماسه هایش در قلب همرزمانش باقی خواهد ماند.

وی بیان کرد: تاریخ این روزهای خاورمیانه ،داستان گل ها و گلوله ها را به تصویر کشیده که با شلیک هر گلوله ،گلی به نام آزادی رویش می کند.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد،دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حمله صهیونیست ها و کشتار غیرنظامیان بی دفاع اوج ددمنشی این جنایکاران را به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایرنا، شهید یحیی سنوار (۲۹ اکتبر ۱۹۶۲ – ۱۶ اکتبر ۲۰۲۴) رهبر شاخه سیاسی حماس بود که از اوت ۲۰۲۴ ریاست دفتر سیاسی حماس و از فوریهٔ ۲۰۱۷ رهبری حکومت حماس در نوار غزه را تا زمان شهادتش برعهده داشت.

وی در اردوگاه آوارگان در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه به دنیا آمد. خانواده وی اهل «مجدل عسقلان» (یا اشکلون) بودند که در جنگ ۱۹۴۸ اعراب و اسرائیل مجبور به مهاجرت و پناه بردن به خان یونس شدند.

سنوار در خان یونس به مدرسه رفت و پس از پایان تحصیلات ابتدایی در مدارس وابسته به سازمان امدادرسانی به پناهجویان فلسطینی (آنروا)، از دانشگاه اسلامی غزه در رشته زبان عربی مدرک کارشناسی گرفت.

سنوار در سنین پایین تحت تأثیر برادر بزرگترش محمد از رهبران برجسته حماس و رئیس دفتر سیاسی آن در غزه قرار گرفت.

وی یکی از پیشگامان و از اولین کسانی بود که در زمان تأسیس جنبش حماس در ۱۴ دسامبر ۱۹۸۷ به صفوف آن پیوست.

وی از ابتدای فعالیت‌های مبارزاتی اش، شخصیت برجسته خود را نشان داد و یکی از فعالان حماس در مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی در جریان انتفاضه بزرگ ۱۹۸۷-۱۹۹۳ بود.

شهید سنوار از نخستین کسانی بود که به بازوی نظامی حماس، «گردان های عزالدین قسام» پیوست و در سال ۲۰۰۵ سمت فرماندهی «تیپ خان یونس» را بر عهده گرفت.

وی یکی از اعضای برجسته «ستاد» گردان‌های القسام شد و به فرمانده کل آن، «محمد الضیف» و معاونش «مروان عیسی»، بسیار نزدیک شد و هر سه نفر در لیست ترور رژیم اشغالگر قدس قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha