عاملان آتش‌سوزی بقایای اراضی کشاورزی در بوکان به پرداخت جریمه نقدی و حبس محکوم شدند

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: چهار نفر از عاملان آتش‌سوزی بقایای اراضی کشاورزی در این شهرستان به پرداخت جریمه نقدی و حبس محکوم شدند.

رحیم عبدالکریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بدنبال پیگیری‌های اداره حفاظت محیط زیست و تشکیل پرونده قضایی در خصوص پدیده نامیمون آتش زدن زمین های کشاورزی بعد از برداشت محصول که باعث تخریب محیط زیست و سوزاندن جانوران شده بود، احکام قضایی صادر شد.

وی اضافه کرد: از جمله احکام صادر شده می‌توان به تعیین جریمه نقدی به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برای ۲ نفر و ۶ ماه حبس تعزیری برای ۲ نفر دیگر اشاره کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: با ورود دستگاه قضا و قضات حامی محیط زیست، احکام حبس و جرایم نقدی برای بخشی از پروندها صادر شده و امید می‌رود در مورد سایر متخلفان نیز احکام مشابهی صادر شود.

وی اظهار کرد: آتش‌زدن کاه و کلش محصولات کشاورزی علاوه‌بر اینکه توان خاک را کم می‌کند و به‌ آن ضرر می‌رساند موجب آلوده شدن هوا نیز می‌شود که گاه با وزش باد و مهیا بودن شرایط آب‌وهوا، گسترده شده و می‌تواند به جنگل و عرصه طبیعی نیز سرایت کند.

وی یادآور شد: سوزاندن هرگونه کاه و کلش مزارع توسط بهره برداران کشاورزی براساس ماده ۲۰ قانون هوای پاک مصوب سال ۹۶ ممنوع است و طبق ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی متخلفان محکوم به پرداخت جزای نقدی می شوند.

بوکان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha