یک کارگاه انتقال تجربه در حوزه موسیقی و چند نکته

تهران- ایرنا- خانه موسیقی در یک رویکرد بسیارارزشمند، اقدام به برگزاری یک کارگاه انتقال تجربه در حوزه تهیه‌کنندگی موسیقی، برندسازی و راهکارهای موفقیت در این صنعت کرد که این کلاس به دلیل ماهیت هدفمند خود، با استقبال چشم‌گیری از سوی علاقه‌مندان این حوزه مواجه شد.

خانه موسیقی در جدیدترین اقدام خود، یک مسترکلاس و کارگاه انتقال تجربه برای دوستداران صنعت موسیقی به راه انداخت و طی آن از محسن رجب‌پور، به‌عنوان یکی از بهترین فعالان این صنعت دعوت کرد تا طی ۲ روز، تجربیات خود در حوزه‌های تهیه‌کنندگی موسیقی، برندسازی، راهکارهای موفقیت در این صنعت و... را در اختیار دوستداران قرار دهد.

اتفاق خوبی که البته با استقبال بالایی از جانب علاقمندان صورت گرفت. در این مسترکلاس، هنرجویانی از شهرستان‌های دور و نزدیک شرکت داشتند. برخی چندین ساعت راه تا پایتخت را به جان خریدند تا به این کلاس برسند و برخی دیگر ترجیح دادند تا به صورت آنلاین، از این کلاس استفاده کنند.

این رویداد از آن جهت مثبت ارزیابی می‌شود که طی آن، چندین پارامتر کلیدی و راهبردی مورد تاکید قرار گرفت:

نخست، هویت مسترکلاس‌هایی از این دست است که وجهه‌ای کارکردگرایانه دارد. عمده حضار در این کلاس را علاقه‌مندان به تهیه‌کنندگی و خوانندگی تشکیل می‌دادند یعنی دو قطب مهم و بازیگران اصلی صنعت موسیقی کشور که ترجیح دادند تا مبانی، اصول و مفاهیم روز این حوزه که در کمتر کتاب و جستجوی اینترنتی یافت می‌شود را در مواجهه با یکی از فعالان این حوزه، متوجه شوند.

یک کارگاه انتقال تجربه در حوزه موسیقی و چند نکته

مورد بعدی، به محسن رجب‌پور مربوط است که موجه‌ترین فرد برای تدریس در چنین کلاسی به شمار می‌رود. فعال حوزه موسیقی که ۳۵ سال در این حوزه حضور دارد و سیر تطور موسیقی پس از انقلاب ایران را درک کرده است. همچنین وی به دلیل تجربیات بسیاری که در حوزه‌هایی چون تولید، اجرای کنسرت در ایران و خارج از کشور، نزدیکی با هنرمندان مطرح موسیقی ادوار مختلف و... دارد توانست پاسخگوی خوبی به تمام سوالات حضار باشد. رجب‌پور همچنین علاقمندی بسیاری به انتقال تجارب خود دارد و اصول ارتباطی را به درستی می‌داند.

همچنین در این کلاس‌ها، دو شکل آموزش موردتوجه قرار گرفت: نخست بیان تئوریک بحث‌ها و راهکارها و دوم، طریقه عامیانه و میان‌بر رسیدن به موفقیت در مباحث مطرح‌شده بود. همچنین پس از ارائه چنین شیوه‌نامه‌ای، بخش پاسخ‌گویی به سوالات سبب شد تا گره‌های کور مباحث برای شرکت‌کنندگان باز شود. آنالیز آهنگ‌هایی که برخی شرکت‌کنندگان ارسال کرده بودند نیز سبب شد تا آن بحث‌ها، به شکل شنیداری و ایجابی، در ذهن مخاطبان، رسوب کند و آنها در مواجهه‌ای عملی با تئوری‌های مطرح‌شده قرار بگیرند.

مجموع تمام این مولفه‌ها سبب شد تا شرکت‌کنندگان از برپایی این کلاس با چنین مختصاتی، رضایت بالایی داشته باشند و پیگیر شوند تا چنین کلاس‌هایی در سطوح مختلف برگزار شود.

عموما کلاس‌های انتقال تجربه، بیشتر در حوزه سینما تشکیل می‌شود و به همین دلیل، معدود مسترکلاس‌هایی از این دست در حوزه موسیقی، با استقبال خوبی مواجه می‌شود و بنابراین ضروری است تا چنین کارگاه‌هایی با حفظ استانداردها، طی سطوح مختلف برگزار شود. البته پیگیری ما نشان داد که قرار است دوره پیشرفته این مسترکلاس نیز برگزار شود که امیدواریم این اتفاق، به یک جریان ثابت در تقویم ماهانه و فصلی خانه موسیقی تبدیل شده و دیگر نهادها و سازمان‌های حوزه موسیقی نیز به سیاق این تجربه موفق، برنامه‌های مشابه از این دست را در اولویت کاری خود قرار دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha