اصلاح اساسنامه سازمان همیاری شهرداری‌ها فرصتی برای توسعه کشور

ساری - ایرنا - سازمان همیاری شهرداری‌های کشور که با هدف کمک و برای دستیابی به درآمد پایدار و حمایت مالی از شهرداری‌های کوچک تشکیل و راه اندازی شد این روزها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که در صورت اصلاح اساسنامه مسیر توسعه و آبادانی کشور فراهم‌ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هدف از تاسیس سازمان همیاری کمک به شهرداری ها برای رسیدن به درآمد پایدار و حمایت مالی از شهرداری های کوچک در انجام برخی از طرح ها است که در این راستا نیز این سازمان از کمک های شرکت ها و موسسات تابعه بهره می برد.
در ماده واحده فلسفه شکل گیری سازمان همیاری شهرداری های کشور آمده است که "سازمان با توجه به وظایف اساسی شهرداری‌ها در تامین نیازمندی‌های شهری و تاسیسات مورد نیاز عمومی با هدف کمک به تامین خودکفائی شهرداری‌های عضو از طریق تجمیع امکانات و سرمایه‌های کوچک و پراکنده آن‌ها و اهتمام در کاهش اتکای اعضا به عوارض جهت اداره امور شهر و شهرداری و افزایش توان مالی شهرداری‌های عضو از طریق ایجاد درآمدهای ناشی از تولید، فعالیت‌های اقتصادی، خدماتی بر طبق اصول بازرگانی و با شخصیت حقوقی مستقل تاسیس و برابر مفاد این اساسنامه اداره می‌گردد و می‌تواند به تمام عملیات، معاملات مالی، تجاری و بازرگانی اعم از واردات و صادرات و قبول نمایندگی شرکت‌ها و موسسات تولیدی و خدماتی داخلی و خارجی و قبول پیمانکاری اعم از آنکه به طور مستقیم و غیرمستقیم به تمام یا هریک از موضوعات این اساسنامه مربوط باشد راساً یا به نمایندگی از طرف شهرداران عضو مبادرت کند".

کمک به تامین خودکفایی شهرداری ها از طریق تجمع امکانات و سرمایه های کوچک و پراکنده، اهتمام در کاهش اتکای اعضا به درآمد های ناپایدار جهت اداره امور شهر و شهرداری، افزایش توان مالی و فنی شهردار ی ها از طریق ایجاد در آمد های ناشی از تولید و فعالیت های اقتصادی و خدماتی از جمله اهداف سازمان همیاری شهرداری های کشور است.

ارائه انواع خدمات فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اداری و مالی به شهرداری ها، ارایه آموزش های کوتاه مدت مورد نیاز شهرداری ها، انجام عملیات پیمانکاری در رشته کارهای عمومی شامل ابنیه و تاسیسات، راه و تاسیسات شهری و مسکن، احداث کارگاه ها و کارخانجات تولیدی، صنعتی، معدنی و استحصال انواع مصالح معدنی و ساختمانی و فرآورده های بتنی و آسفالت و نظایر آن مرتبط با نیاز شهرداری ها، تامین ماشین آلات عمرانی، خدماتی و حمل و نقل مورد نیاز شهرداری ها، ارایه خدمات تعمیر گاهی و سرویس و نگهداری ماشین آلات و وسائط نقلیه، تهیه و نصب ماشین آلات سرد خانه ای و کشتار گاهی و انبار داری، فعالیت در امور حمل و نقل مسافر و بار و خدمات و خرید و فروش و واردات تجهیزات مورد نیاز شهرداری ها و صادرات انواع کالا نیز از جمله مهمترین وظایف سازمان همیاری شهرداری های کشور است.

وجود مشکلات متعدد در اساسنامه این سازمان از جمله مشکلات حقوقی باعث شده تا مدیران این سازمان آن طور که باید و شاید نتوانند به ایفای نقش اصلی خود بپردازند و در صورت اجرای برخی طرح های اقتصادی نیز باید به دستگاه های نظارتی پاسخگو باشند.

وجود مشکلات متعدد ساختاری و حقوقی در سازمان همیاری شهرداری های کشور باعث شد تا مدیران این سازمان از استان های مختلف کشور در ساری مرکز مازندران گرد هم بیایند تا با شرکت در همایشی که به همین منظور در نظر گرفته شده بود به بحث و تبادل نظر در این زمینه بپردازند و موانع فراروی اصلاح اساسنامه این شرکت را با تعامل و همکاری و افزایش تعاملات با یکدیگر حل و فصل کنند.

اصلاح اساسنامه سازمان همیاری شهرداری‌ها فرصتی برای توسعه کشور

لزوم بهره‌گیری از شیوه‌های مدیریتی مدرن برای دستیابی به توسعه پایدار در مازندران

استاندار مازندران با بیان اینکه نمی‌توان با ساختار قدیمی و با استفاده از روش های سنتی، به اهداف از پیش تعیین شده دست یافت، گفت: لازمه دستیابی به توسعه پایدار استفاده از شیوه های مدیریتی مدرن و ساختار تشیکلاتی منسجم است.

یوسف نوری در همایش مدیران عامل سازمان همیاری و شهرداری های کشور که در ساری برگزار شد افزود: برای دستیابی به توسعه پایدار علاوه بر ساختار تشکیلاتی مدرن و استفاده از شیوه های مدریتی جدید، باید تمدنی فکر کنیم و تنها در این صورت می توانیم در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده امیدوار باشیم.

وی با بیان اینکه در عرصه مدیریتی به علت تقلید محض از برخی الگوها موفق عمل نکرده ایم، اظهار کرد: باید حکمرانی را جدی بگیریم و برای تحقق این مهم سازمان همیاری و شهرداری های کشور نقش محوری دارد.

وی با بیان اینکه در حکمرانی باید بدانیم در کجا قرار داریم، خاطرنشان کرد: فلسفه وجوی وماهیت سازمان همیاری و شهرداری های کشور باید به درستی شناسایی و بازتعریف شود.

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: در عصر حاضر و با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، هنوز برخی از دستگاه های اجرایی با ساختار و تشکیلات قدیمی اداره می شوند که ابن شیوه به هیچ عنوان جوابگوی نیازها نیست.

نوری ادامه داد: با ارزیابی هایی که به عنوان استاندار مازندران انجام داده ام به این نتیجه رسیده ام که برابر تکالیفی که قانون برای سازمان همیاری و شهرداری های استان در نظر گرفته شده، این تشکیلات هنوز به آن سطح از بلوغ نرسیده است و این یک ضعف بزرگ است.

استاندار مازندران علت این امر را نیز استفاده از روش های قدیم و منسوح شده در برخی از دستگاه های اجرایی از جمله سازمان همیاری و شهرداری های مازندران عنوان کرد و گفت: در حالی که نظام اداری ما هنوز از روش های قدیمی و متسوخ شده تبعیت می کنند، می توان با استفاده از روش های نوین مدیرتی، مشکلات و ضعف های موجود در بخش های مختلف را رفع کرد.

نوری با بیان اینکه مدیرعامل جدید سازمان همیاری و شهرداری های مازندران از ویژگی خاصی در بهره گیری از روش های نوین مدیریتی و اجرایی برخوردار است و تنها سرعت کارها را باید افزایش دهد، تصریح کرد: سازمان همایاری و شهرداری های مازندران باید با تعریف بسته های کاری جدید و تعامل سازنده با با شهرداری های استان، از ظرفیت های موجود در بخش های مختلف به شکل مطلوب استفاده کنند.

وی گفت: سازمان همیاری و شهرداری های استان می تواند به شهرداری ها در حوزه کالا و خدمات مشاوره ای و یا حمل و نقل کمک کنند و خدمات ارایه شده باید از کیفیت لازم و بالایی برخوردار باشد تا کارها به سرعت انجام شود.

وی به سازمان همیاری و شهرداری های مازندران توصیه کرد که علاوه بر جلوگیری از افزایش ساختار تشکیلاتیی، خود را یک دستگاه دولتی محض نیز قلمداد نکنند و در صورت تحقق این مهم می توان آینده روشنی را برای این دستگاه متصور بود.

استاندار مارزندران بر لزوم استفاده از روش های نوین و همچنین استفاده از هوش مصنوعی در انجام و پیشبرد کارها توسط دستگاه های اجرایی ذیربط استان از جمله سازمان همیاری و شهرداری ها تاکید کرد و گفت: سازمان همیاری و شهرداری ها باید کاری کنند تا شهرها زیست پذیر و مبتی بر سبک اسلامی باشد.

نوری با بیان اینکه سازمان همیاری و شهرداری های بازوانی قدرتمند برای خودکفایی مالی شهرداری های سطح کشور هستند و باید با جلب اعتماد مردم، به خودکفایی شهرداری ها کمک کنند، اظهار کرد: سازمان همیاری و شهرداری ها باید با ایجاد زنجیره، استفاده از ظرفیت های مشارکتی و بهره گیری از ابزارهای نوین، در دستیابی به توسعه پایدار نقش محوری داشته باشند.

وی گفت: سازمان همیاری و شهرداری ها بازویی برای خودکفایی شهرداری های سطح کشور محسوب می شود و هدف از تاسیس آن نیز همین است و مصوبه هیات وزیران را هم دارد.

مقام عالی دولت در مازندران بر لزوم انجام کار کارشناسی دقیق به منظور آسیب شناسی از عملکرد شهرداری ها توسط سازمان همیاری و شهرداری های استان تاکید کرد و افزود: در این آسیب شناسی، نقاط نقاط قوت را باید تقویت و نقاط ضعف را برطرف کرد.

نوری در بخش دیگر سخنان خود، نیروی انسانی کارآمد، وجود مراکز دانشگاهی مطرح و همچنین وجود علمای فاضل را مهم ترین ویژگی استان مازندران توصیف کرد و گفت: مردم دیار علویان نخستین حکومت علویان را با اختیار خودشان در این منطقه تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه مازندران در تولید ۱۲ نوع محصول کشاورزی رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد و نیمی از گوشت سفید و مرغ و برنج کشور در این خطه شمالی کشورمان تولید و به بازار مصرف عرضه می شود، افزود: مازندران در تامین امنیت غذایی کشور نقش محوری و حیاتی دارد.

استاندار مازندران گفت: این استان از ظرفیت بسیار بالایی در بخش گردشگری برخوار است و تردد ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر در تعطیلات چند روزه موید این مطلب مهم و اساسی است.

نوری با اشاره به موضوع پسماند استان و نقش سازمان همیاری و شهرداری ها استان در حال این معضل، ادامه داد: برای پسماند استان جلسات زیادی برگزار شد که با نتایج بسیار مطلوبی نیز همراه بود.

وی با عنوان اینکه موضوع پسماند یک کار استانی و مدیریت آن نیز استانی است، اظهار کرد: برای موضوع پسماند یک مدیر استانی تعیین و مدل راهبری آن نیز استخراج شده و سازمان همیاری و شهرداری های استان می تواند برای سرعت بخشیدن به کارها در این بخش، نقش تاثیر گذاری ایفا کند.

اصلاح اساسنامه سازمان همیاری شهرداری‌ها فرصتی برای توسعه کشور

لزوم اصلاح اساسنامه سازمان همیاری و شهرداری ها

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان گلستان با اشاره به برگزاری همایش و نشستی که با مدیران عامل این سازمان از استان های مختلف کشور در ساری مرکز مازندران برگزار شد، گفت: بازنگری و اصلاح اساسنامه، آیین نامه مالی و معاملاتی، رفع ابهامات در خصوص شرح وظایف و اهداف سازمانی، سایر مسائل و چالش‌های پیش‌روی سازمان همیاری شهرداری‌ها به همراه ارائه راهکارهای مناسب از جمله محورهای مهم مطرح شده در این همایش بود.

علیرضا پرهان در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این همایش مشکلات اساسی که سازمان همیاری شهرداری های کشور با آن مواجه هستند در هشت محور ارایه شد و نتایج حاصل ازان نیز امیدوار کننده بود.

وی اظهار داشت: سازمان همیاری و شهرداری های کشور به عنوان یک نهاد عمومی و غیردولتی و با حاکمیت دولت و زمامداری شهرداری‌ها، مرکزی برای ایجاد و تامین کننده درآمد پایدار برای شهرداری ها است که با مشکلات متعددی در اساسنامه مواجه است.

وی بر لزوم تهیه و تدوین اساسنامه جدید برای سازمان همیاری شهرداری ها تاکید کرد و با بیان اینکه اساسنامه جدید باید منطبق بر برنامه هفتم توسعه و طرح های شرمایه گذاری باشد، خاطرنشان کرد: در سال که توسط رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است، نقش مردم باید پررنگ تر دیده شود.

وی تصریح کرد: در صورت مشارکت همه جانبه مردم در اجرای طرح های بزرگ اقتصادی، علاوه بر بهبود وضع معیشتی مردم، ‌ اشتغالزایی پایدار و اصولی نیز در کشور شکل خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان گلستان بر لزوم توجه به طرح های اقتصاد دریا محور تاکید کرد و گفت:با وجود ظرفیت‌هایی مانند پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز دریایی، دسترسی به آب‌های اقیانوسی و مجاورت هفت استان کشور با ساحل که فرصت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کم نظیری نیز برای کشور محسوب می‌شود، متاسفانه تاکنون این ظرفیت‌ها نقش پررنگی در توسعه کشور نداشته و سهم اقتصاد دریا از تولید ناخالص ملی ناچیز است.

پرهان ادامه داد: به طور کلی توسعه اقتصاد دریا محور علاوه بر استقرار جمعیت در استان‌های ساحلی و جزیره‌ای، در ایجاد امنیت نیز نقش تاصیرگذاری دارد و از سوی دیگر با توسعه متوازن و ایجاد اشتغال پایدار برای مرزنشینان از بروز فعالیت نامولدی مانند قاچاق کالا و ارز نیز جلوگیری می شود.

وی گفت: توجه به اقتصاد دریا محور که در برنامه هفتم توسعه نیز بر آنها تاکید شده است، علاوه بر افزایش توان تجاری کشور، توسعه حمل و نقل دریایی و امکان توسعه همکاری‌های دو و یا چند جانبه اقتصادی و تجاری را نیز با شرکای هدف امکان‌پذیر می‌کند.

وی، نیروی انسانی را محور اصلی توسعه دانست و با تاکید بر تعیین تکلیف برخی نیروها، گفت: افرادی که از دولت بودجه ای دریافت نمی کنند و خودشان ثروت آفرین و مولد هستند، در واقع نخبگان اقتصادی هستند که باید امنیت شغلی آنان در سازمان همیاری شهرداری های کشور تامین شود و دولتمردان باید با اخذ ردیف و شماره استخدامی از سازمان امور اداری و استخدامی کشور، وضعیت افراد را مشخص کنند.

پرهان در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه شهرداری ها که خدمات شهری خود را برای انجام امور خدماتی و عمومی با توجه به مقررات مربوط به آن انجام می دهد یک موسسه عمومی غیر دولتی محسوب می شوند و بر همین اساس نیز مطابق با قانون مالیات های مستقیم کشور، این نهاد و موسسات وابسته به آن ها مانند پارک ها، اتوبوسرانی و میادین میوه و تره بار مشمول مالیات نمی شوند و از پرداخت مالیات معاف هستند، گفت: باید تدبیری اتخاذ شود تا سازمان همیاری شهرداری ها نیز از پرداخت مالیات معاف شوند و یکی از موضوعات مهمی که باید در اصلاح اساسنامه به آن توجه شود، همین موضوع است.

اصلاح اساسنامه سازمان همیاری شهرداری‌ها فرصتی برای توسعه کشور

احصاء ظرفیت های مغفول سازمان همیاری شهرداری ها

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های همدان نیز در حاشیه این نشست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان همیاری شهرداری های کشور به عنوان بنگاه های اقتصادی و پشتیبانی به منظور تسهیل گری و پشتیبانی در امور شهرداری ها تشکیل و راه اندازی شده است و در طی سال های گذشته بسیاری از ظرفیت های آن مغفول مانده بود که امیدواریم در اصلاح اساسنامه به این مورد توجو شود.
مهران حاجیان با بیان اینکه در گذشته سازمان همیاری و شهرداری ها با توجه به وجود اشکال در اساسنامه، در ایفای نقش اصلی خود موفق عمل نکرده است، اظهار کرد: تلاش ها بر اینست تا با اصلاح اساسنامه، سازمان همیاری شهرداری ها بتوانند به لحاظ اقتصادی و پشتیبانی، نقش موثرتری برای شهرداری ها ایفا کنند.

وی گفت: در این نشست مقرر شد که تشکیلات سازمانی سازمان همیاری و شهرداری ها مورد بازنگری قرار گیرد و با توجه به نحوه و تعدد فعالیت ها، دولت به این سازمان در جذب نیروی جدید اختیارات لازم را ارایه دهد.

اصلاح اساسنامه سازمان همیاری شهرداری‌ها فرصتی برای توسعه کشور

ظرفیت مطلوب سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران برای اجرای طرح‌های اقتصادی
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران گفت که این سازمان در اجرای طرح های بزرگ اقتصادی و همچنین کمک به شهرداریهای استان از ظرفیت مطلوبی برخوردار است که در دوره مدیریت جدید در صدد شکوفایی آن هستیم.

سیدحمید هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌ سازمان همیاری شهرداری‌های استان مازندران به عنوان یک بازوی موثر و قوی می تواند در اجرای طرح های مهم شهری، خدماتی و حتی اقتصادی در کنار شهرداری ها و کمک حال آنها باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به رسالت‌های سازمان، همواره فعالیت‌ها و خدمات گوناگونی در جهت کمک به مدیریت شهری ارایه شده است که با توسعه تعاملات می‌توان از حداکثر ظرفیت های این نهاد و واحدهای تابعه آن برای تحقق هرچه مطلوب تر این امر استفاده کرد.

وی تصریح کرد: هر استان با توجه به شاخص های علمی و جمعیتی، توانمندی های خاص خود را دارد و تلاش می شود با طراحی، برنامه ریزی و تعامل مطلوب با دیگر سازمان همیاری شهرداری های استان های مختلف کشور، در جهت شکوفایی بیش از پیش آنها گام برداریم.

وی با اشاره به برگزاری همایش مدیران عامل سازمان همیاری شهرداری های کشور در چند روز گذشته در مرکز مازندران، اظهار کرد: در این همایش برنامه ریزی مطلوبی صورت گرفت تا با افزایش تعاملات بین استان‌ها، مشکلات و کمبودها را شناسایی و در جهت رفع آنها نیز تدابیر لازم را اتخاذ کنیم تا بتوانیم طرح های اقتصادی را نیز به طور کامل پوشش دهیم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران، بازنگری و اصلاح اساسنامه، آیین نامه مالی و معاملاتی، رفع ابهامات در خصوص شرح وظایف و اهداف سازمانی، سایر مسائل و چالش‌های پیش‌روی سازمان همیاری شهرداری‌ها به همراه ارائه راهکارهای مناسب را از جمله محورها و موضصوعات مطرح شده در همایش مدیران عامل سازمان همیاری شهرداری های کشور ذکرکرد.

هاشمی، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشکل چندین دهه پسماند استان گفت که با توجه به اهمیت موضوع، با درایت استاندار مازندران سازمان پسماند در استان تشکیل و راه اندازی شد و امیدواریم با همدلی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و دولتمردان، شاهد اتفاقات خوبی در این بخش باشیم.

وی گفت: از جمله موارد مهم در موضوع پسماند، بحث تفکیک زباله از مبدا است که این امر باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد و به شکل اصولی و کامل در سطح استان عملیاتی شود. وی همچنین با اشاره به جذب فراوان نیرو در سازمان همیاری شهرداری های مازندران در چند سال گذشته، افزود: با توجه به ماموریت های زیاد این سازمان، اگر به این تعدد نیروها به جای تهدید، به عنوان یک فرصت نگاه کنیم، شاهد اتفاقات مطلوبی در این بخش خواهیم بود.

این مقام مسئول، کمک به تامین خودکفایی شهرداری ها از طریق تجمع امکانات و سرمایه های کوچک و پراکنده، اهتمام در کاهش اتکای اعضا به درآمد های ناپایدار جهت اداره امور شهر و شهرداری، افزایش توان مالی و فنی شهردار ی ها از طریق ایجاد در آمد های ناشی از تولید و فعالیت های اقتصادی و خدماتی را از جمله اهداف این سازمان ذکرکرد.

هاشمی، ارائه انواع خدمات فنی و مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اداری و مالی به شهرداری ها، ارایه آموزش های کوتاه مدت مورد نیاز شهرداری ها، انجام عملیات پیمانکاری در رشته کارهای عمومی شامل ابنیه و تاسیسات، راه و تاسیسات شهری و مسکن، احداث کارگاه ها و کارخانجات تولیدی، صنعتی، معدنی و استحصال انواع مصالح معدنی و ساختمانی و فرآورده های بتنی و آسفالت و نظایر آن مرتبط با نیاز شهرداری ها، تامین ماشین آلات عمرانی، خدماتی و حمل و نقل مورد نیاز شهرداری ها، ارایه خدمات تعمیر گاهی و سرویس و نگهداری ماشین آلات و وسائط نقلیه، تهیه و نصب ماشین آلات سرد خانه ای و کشتار گاهی و انبار داری، فعالیت در امور حمل و نقل مسافر و بار و خدمات و خرید و فروش و واردات تجهیزات مورد نیاز شهرداری ها و صادرات انواع کالا را از جمله مهمترین وظایف سازمان همیاری شهرداری ها عنوان کرد.

وی تصریح کرد: تلاش بر اینست با استفاده از منابع ایجاد شده به کمک شهرداری ها بیاییم و با تدبیری که چه در سطح ملی و چه استانی وجود دارد، بتوانیم برای شهرداری های کمتر برخوردار امکانات بیشتری را در سال جدید محقق کنیم.

اصلاح اساسنامه سازمان همیاری شهرداری‌ها فرصتی برای توسعه کشور

ظرفیت بالای سازمان همیاری و شهرداری ها برای توسعه فعالیت ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت که سازمان همیاری شهرداری‌های این استان از ظرفیت مناسب و بالایی برای توسعه فعالیت‌های شهرداری‌ها دارد.

عبدالرضا دادبود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بر لزوم رفع مشکلات، ‌ احصاء ظرفیت ها و بهره گیری مطلوب از امکانات و تجهیزات سازمان همیاری شهرداری های مازندران در جهت پیشبرد امور تاکید کرد و افزود:‌ احیا و شناسایی ظرفیت ها، ‌ حمایت از مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری های کلان، عامل اصلی موفقیت در بحث مدیریت شهری است که باید به آن توجه اساسی شود.
وی با بیان اینکه سازمان همیاری شهرداری ها بازوانی قدرتمند برای خودکفایی مالی شهرداری های استان هستند و باید با جلب اعتماد مردم، به خودکفایی شهرداری ها کمک کنند، اظهار کرد: سازمان همیاری شهرداری ها می تواند با ایجاد زنجیره، استفاده از ظرفیت های مشارکتی و بهره گیری از ابزارهای نوین، در دستیابی به توسعه پایدار نقش محوری ایفا کند.
وی تصریح کرد: سازمان همیاری شهرداری ها بازویی برای خودکفایی شهرداری های سطح استان محسوب می شود و رمز موفقیت در مدیریت شهری، استفاده مطلوب از ظرفیت ها و امکانات موجود، ایجاد تغییرات اساسی و توزیع متوازن امکانات و تجهیزات در بخش های مختلف است.
وی، لازمه دستیابی به توسعه پایدار را ایجاد تشکیلاتی منسجم و قوی و استفاده از شیوه های نوین مدیریتی عنوان کرد و گفت: تنها در صورت تحقق این مهم می توانیم به اهداف از پیش تعیین شده دست یابیم.
معاون امور عمرانی استاندار مازندران تصریح کرد: سازمان همیاری شهرداری ها براساس وظایف قانونی و تعریف شده، در تامین نیازمندی‌های شهری و تاسیسات مورد نیاز عمومی با هدف کمک به خودکفایی شهرداری‌های عضو از طریق تجمیع امکانات و سرمایه های کوچک و پراکنده، اهتمام در کاهش اتکای شهرداری به عوارض جهت اداره امور شهر و شهرداری و افزایش توان مالی از طریق ایجاد درآمدهای ناشی از تولید نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.
دادبود با اشاره به اینکه سازمان همیاری نماد کار اقتصادی شهرداری های استان است افزود: سازمان همیاری به لحاظ قانونی برای درآمد زایی شهرداری ها و کمک به امورات مدیریت شهری تاسیس شده است.
وی گفت: بسیاری از ظرفیت سازمان همیاری شهرداری های مازندران مغفول مانده که می توان با برنامه ریزی درست و اصولی و استفاده مطلوب از امکانات موجود، آنها را اتحصا و در جهت پیشبرد امور از آنها استفاده کرد.
وی بر لزوم مشارکت بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران در زمینه اجرای طرح های مربوط به مدیریت و توسعه شهری تالکید کرد و گفت: رمز موفقیت در حوزه مدیریت شهری، مشارکت بخش خصوصی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha