سرشماری پاییزه در جزایر زیستگاهی پارک ملی دریاچه ارومیه آغاز شد

ارومیه- ایرنا- سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: برنامه سرشماری از جزایر زیستگاهی پارک ملی دریاچه ارومیه آغاز شده و به ترتیب اولویت و برنامه زمانبندی در دیگر زیستگاه های تحت مدیریت این نهاد انجام خواهد شد.

حجت جباری روز شنبه در جلسه هماهنگی سرشماری پاییزه حیات وحش آذربایجان غربی افزود: اجرای دقیق سرشماری پاییزه در تمامی زیستگاه های مهم حیات وحش استان ضروری است و این امر باید با دقت بسیار زیاد صورت گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت توپوگرافی و صعب العبور بودن مسیرهای سرشماری، استفاده از نیروهای متخصص و مجرب و امکانات مناسب در افزایش مشاهدات بسیار مؤثر است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: هدف از سرشماری کسب اطلاع از تغییرات جمعیتی برای مدیریت بهتر، بررسی عوامل تهدید زیستگاه‌ها و نقاط قوت مناطق، شناسایی مناطق مستعد جهت ارتقای سطح حفاظتی و شناسایی زیستگاه‌های مناسب و مستعد جهت احیای جمعیت گونه‌های متنوع پستاندار است.

به گزارش ایرنا، در این جلسه در خصوص زمانبندی سرشماری، گونه‌های هدف، تعداد نیروها، تجهیزات و مسیرهای سرشماری گفت و گو و تبادل نظر انجام گرفت.

به طور معمول، سرشماری حیات وحش به مدت ۱۵ شبانه روز برگزار می شود و در آن، گونه های مختلف حیات وحش سرشماری شده و تعداد آنها در مناطق مختلف زیست محیطی احصا می شود.

آذربایجان غربی از جمله استان های دارای غنای قابل توجه در حوزه زیست محیطی و گونه های حیات وحش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha