۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۲۲
کد خبرنگار: 2175
کد خبر: 85632796
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دموکرات‌ها در پی سازوکار حقوقی برای جلوگیری از تکرار شورش ۶ ژانویه

تهران- ایرنا- تارنمای نشریه «هیل» نوشت که دموکرات ها در تلاشند اقداماتی در مجلس آینده آمریکا در زمینه آنچه محافظت از دموکراسی در این کشور نامیده‌اند، انجام دهند و مانع از تکرار اتفاقاتی همچون شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ شوند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای هیل نوشت که «کاترین کلارک» نماینده دموکرات در کنگره آمریکا می گوید در صورتی که سال آینده دموکرات ها اکثریت کنگره را به دست بگیرند، احیای قانون انتخابات را مورد توجه قرار می دهند زیرا اولویت‌ سیاسی دموکرات‌ها از ایده اصلی قانون اساسی سرچشمه می‌گیرد که در آن به آمریکایی‌ها حق رای دادن، تعیین دولت و سرنوشت خود را می دهد.

وی افزود: بنابراین اولین تلاش دموکرات ها در سال ۲۰۲۵ محافظت از دموکراسی خواهد بود.

طبق این گزارش، دموکرات ها اولویت خود را در کنگره آینده، «صداقت انتخاباتی» بیان می کنند تا همچون انتخابات سال ۲۰۲۰ بار دیگر ادعاها مبنی بر تقلب در انتخابات باعث ایجاد چالش برای کشور نشود.

وی معتقد است که در زمان ریاست «نانسی پلوسی» بر مجلس، دموکرات ها اصلاحات گسترده انتخاباتی را ارائه کردند اما با کنار رفتن او شرایط تغییر کرد. حال دموکرات ها می خواهند به همان مسیر باز گردند و حفاظت از حق رای، صداقت در انتخابات و موضوع تامین مالی کارزار انتخاباتی را در اولویت خود قرار دهند.

طبق گزارش هیل، هر دو حزب در آخرین مرحله مبارزات انتخاباتی برای جلب حمایت رای‌دهندگان رقابت تنگاتنگی را دارند. در این رقابت کارزار تبلیغاتی دموکرات‌ها بیشتر بر اقدامات ترامپ پس از انتخابات ۲۰۲۰ متمرکز شده است. در آن زمان وی مدعی پیروزی بر بایدن در انتخابات ریاست جمهوری شد و طرف مقابل را به تقلب متهم کرد.

امتناع ترامپ از قبول شکست در انتخابات به صورت مستقیم موجب حمله به ساختمان کنگره آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ از سوی گروهی از حامیان وی شد. اندکی بعد دموکرات‌ های مجلس نمایندگان به همراه ۱۰ جمهوری‌خواه، ترامپ را به‌خاطر نقش او در این اغتشاش استیضاح کردند. اما مجلس سنای تحت کنترل جمهوری خواهان به رهبری «میچ مک کانل»، از محکوم کردن اقدام ترامپ خودداری کرد و به وی اجازه داد تا یک بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

به گزارش ایرنا، آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهوری بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند تا از بین «کامالا هریس» و «دونالد ترامپ» سکاندار دوره چهار ساله بعدی کاخ سفید را از ژانویه ۲۰۲۵ انتخاب کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha