ادعای هریس: فرصتی برای آتش بس در غزه ایجاد شده است

نیویورک – ایرنا- کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی در پی شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان این که برقراری صلح همیشه دشوار بوده بار دیگر مدعی شد که فرصتی برای آتش بس ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری بدون اشاره به جنایات و اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل و همسو با فضاسازی های رسانه ای و رژیم اشغالگر قدس، گفت : مطالب غم‌انگیز بسیاری از غزه منتشر می‌شود.

وی در ادامه اظهاراتش به خبرنگاران مدعی شد: «این تحول، فرصتی ایجاد می‌کند که معتقدم باید از آن نهایت استفاده را ببریم تا خودمان را وقف پایان دادن به این جنگ و بازگرداندن گروگان‌ها به خانه کنیم.»

معاون رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به حمایت های نظامی و امنیتی آمریکا در جنگ رژیم اسرائیل علیه مردم بیگناه فلسطین به ویژه غزه مدعی شد: «برقراری صلح از آنجا که به مسائل خاورمیانه و به ویژه در آن منطقه مربوط می شود، هرگز آسان نبوده است. اما این بدان معنا نیست که ما تسلیم خواهیم شد. برقراری صلح همیشه دشوار خواهد بود.»

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی که ۲۲ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت بود، بعد از شهادت «اسماعیل هنیه» به ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس انتخاب شد.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز جمعه خبر شهادت سنوار را توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

حملات رژیم اشغالگر اسرائیل با حمایت‌های نظامی و امنیتی واشنگتن، تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه به شهادت بیش از ۴۲ هزار و ۵۰۰ نفر منجر شده است و همچنین ۹۹ هزار و ۵۴۶ نفر هم مجروح شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha