مدیرکل ثبت اسناد کرمان: در حدنگاری زمین‌های ادارات موفق نبوده‌ایم

کرمان- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان با اشاره به اینکه بخش زیادی از عرصه های کشور و استان متعلق به دستگاه‌های اجرایی است، تاکید کرد:  حوزه حدنگاری اراضی ملی استان تا پایان آبان ماه امسال به ۱۰۰ درصد خواهد رسید ولی در حوزه سایر دستگاه‌ها آنچنان که باید موفق نبوده‌ایم.

به گزارش ایرنا، سید مهدی هاشمی روز یکشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان کرمان در محل حسینیه ثارالله ضمن اشاره به اینکه ۹۵ درصد از عرصه ها در کشور و استان متعلق به دستگاه‌های اجرایی است، اظهارداشت: آن پنج درصد باقیمانده در طرح الزام به ثبت معاملات تعیین تکلیف می‌شود.

وی ضمن درخواست از مدیران برای همراهی در این زمینه با اشاره به اینکه اتمام حدنگاری از سیاست‌های ابلاغی و مورد توجه رهبر معظم انقلاب است، گفت: باید این موضوع در استان با یک اقدام جهادی انجام تا گرفتاری‌های مردم در این راستا حل شود زیرا حدنگاری و هویت بخشی به اراضی و املاک یک اقدام فرادستگاهی است.

هاشمی بیان کرد: حسب وظایف تعریف شده اقداماتی از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک کرمان در حوزه های مختلف مانند تثبیت صدور سند مالکیت، اجرای اسناد رسمی و تحکیم روابط اقتصادی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در نخستین حضور میدانی اداره کل ثبت اسناد و املاک در منطقه جازموریان(شهرستان تازه تاسیس در جنوب کرمان که اسفند ۱۴۰۱ از رودبارجنوب منفک و به مرکزیت زهکلوت مستقل شد) به عنوان کم برخوردارترین منطقه استان، زهکلوت و ۵۲ روستا اطراف آن در کمتر از سه هفته بیش‌از ۱۰ هزار قطعه نقشه‌برداری شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کرمان ادامه داد: هر چند اقدام جهادی نقشه‌برداری از ۱۰ هزار قطعه زمین در منطقه جازموریان انجام شد اما این مهم منتج به خروجی صدور ثبت سند مالکیت نشد.

وی با اشاره به اینکه در بحث تبیین قوانین، مقررات و تکالیف دستگاه‌ها نیز اداره کل ثبت اسناد و املاک اقداماتی انجام داده است، ادامه داد: سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در برنامه‌های پنجم، ششم و هفتم به بحث توسعه ثبت رسمی، موقعیت بخشیدن به املاک و اتمام حد نگاری اشاره کرده است.

مدیرکل ثبت اسناد کرمان: در حدنگاری زمین‌های ادارات موفق نبوده‌ایم
سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان

هاشمی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه به موضوع اتمام حدنگاری توجه شده است، اظهارداشت: در راستای موضوع اتمام حدنگاری، قوانین و مقرراتی نیز تصویب شده و قانون جامع حدنگار طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: در قانون جامع حدنگار سازمان ثبت مکلف شده طی پنج سال نسبت به حدنگاری اراضی داخل محدوده جغرافیایی کشور اقدام کند به نحوی که هیچ نقطه‌ای فاقد سند حدنگار نباشد.

کلاس درس اخلاق مدیران کل استان و مدیران مستقر در شهرستان کرمان یکشنبه اواخر هر ماه یا اوایل ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha