هدف‌مان حضور جوانان در آلماتی بود/ شهسواری انتظارات را برآورده نکرد

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان گفت: مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان فرصت خوبی برای میدان دادن به جوانان بود تا در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند.

حمیده ایرانمنش روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد تیم ملی تنیس روی میز بانوان در آلماتی قزاقستان اظهار داشت: در بخش تیمی مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰ تیم حضور داشتند که ۶ تیم از دور گذشته در جدول اصلی بودند و ۱۴ تیم به رقابت با هم پرداختند. ما در گروه C با تیم‌های اردن، فیلیپین و سریلانکا هم‌گروه بودیم. در این مسابقات اردن به دلیل مشکلات پرواز حاضر نشد و ما برنده مسابقه شدیم. اعلام شدیم.

شرایط مسابقات برای مردان بهتر بود

وی افزود: می‌توانستیم در دیدار دوم فیلیپین را شکست دهیم اما ۳ بر یک از فیلیپین شکست خوردیم. قانونی در بخش بانوان است که با توجه به تعداد تیم‌ها از هر گروه تیم‌های اول به طور مستقیم به جمع ۱۰ تیم برتر راه خواهند یافتند. تیم‌های دوم در رده یازدهم تا چهاردهم و سوم در رده پانزدهم تا هجدهم جای می‌گیرند. قوانین بخش پسران مانند دختران نبود و ۶ گروه بودند که از هر گروه دو تیم بالا می‌آمد و شرایط برای آنها بهتر بود. در گذشته به تعداد تیم‌ها، بازی‌ها برنامه‌ریزی می‌شد و چهار تیم اول گروه با هم رقابت و دو تیم به مرحله اصلی صعود می‌کردند.

مسابقات قهرمانی آسیا برای کسب سهمیه تیمی نبود

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان عنوان کرد: ما طبق جدول بازی‌ها برای رده یازدهم تا چهاردهم جنگیدیم و در مرحله بعد به مصاف مالزی رفتیم و ۳ بر یک متحمل شکست شدیم و در نهایت برای تعیین جایگاه سیزدهم و چهاردهم به مصاف رقیب دیرینه یعنی قزاقستان رفتیم و این تیم را ۳ بر ۲ شکست دادیم و در تیمی سیزدهم شدیم. در این مسابقات تعداد تیم‌ها نسبت به دور گذشته بیشتر و تیم‌های کره‌شمالی و فیلیپین نیز اضافه شدند و سطح بازی‌ها بالا بود. قزاقستان در دور گذشته در رده هشتم قرار گرفت و این دور چهاردهم شد و یک رده پایین‌تر از ما قرار گرفت.

وی بیان داشت: در این مسابقات مانند دوره گذشته فقط سهمیه فینال انفرادی و دوبل جهانی توزیع شد و سهمیه تیمی نداشت. در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۲۵ آسیا برای کسب سهمیه تیمی قهرمانی جهان تلاش خواهیم کرد. هنوز میزبان این مسابقات مشخص نشده است.

حضور برای نخستین بار برای سهمیه جهانی دوبل و انفرادی

وی اضافه کرد: برای اولین بار برای کسب سهمیه فینال انفرادی و دوبل جهان شرکت کردیم. همه دختران در دور نخست بخش انفرادی به استثنا پریناز حاجیلو بازی را بردند. ستایش ایلوخانی بازیکن ۱۶ ساله ما این فرصت را داشت تا در کسب سهمیه انفرادی جهانی شرکت کند و حتی در دور اول بازیکن مغولستان را شکست داد و در بازی بعدی نتیجه را بازیکن چینی با رنکینگ چهارم دنیا واگذار کرد. فاطمه یاری با بازیکن تایلند (با رنکینگ ۳۸۳ جهان) بازی را ۳ بر یک برد و بازی دوم او با رنکینگ ۶ دنیا از چین بود که او هم در نهایت نتیجه را واگذار کرد. شیما صفایی با بازیکن کره‌شمالی مبارزه کرد و ۳ بر یک پیروز شد و در بازی دوم مقابل هنگ‌کنگ که رنکینگ ۴۹ جهان را داشت، ۳ بر صفر شکست خورد.

سرمربی تنیس روی میز: هدف‌مان حضور جوانان در آلماتی بود/ شهسواری انتظارات را برآورده نکرد

برخی از بازیکنان ما رنکینگ نداشتند

ایرانمنش اضافه کرد: پریناز در دور اول به مصاف بازیکن قزاقستان با رنکینگ ۳۳۶ جهان رفت و علی‌رغم اینکه خوب بازی کرد اما ۳ بر ۲ بازی را واگذار کرد. ندا شهسواری هم در بازی اول توانست نماینده سریلانکا را ۳ بر صفر شکست دهد. او در بازی دوم مقابل حریف ژاپنی با رنکینگ نهم دنیا ۳ بر صفر شکست خورد. همچنین ندا و پریناز در دوبل برابر تایلند و شیما و فاطمه در دوبل مقابل کره‌شمالی بازی را واگذار کردند. به این دلیل رنکینگ بازیکنان را عنوان می‌کنم چرا که قصد دارم بگویم که مسابقات قهرمانی آسیا برای سهمیه جهانی بسیار سخت است و ما در قاره‌ای مسابقه می‌دهیم که برترین‌های دنیا در آن حضور دارند. برخی از بازیکنان ما رنکینگ ندارند و با بازیکنان قدرتمند و چین و ژاپن بازی کردند. برای اولین بار بود که با ترکیب کامل راهی مسابقات شدیم و مربی، بدنساز و روانشناس هم در این مسابقات ما را همراهی کردند.

می‌خواستیم به جوان‌ترها میدان دهیم

وی خاطرنشان کرد: هدف من و کادرم این بود تا قبل از این مسابقات به جوان‌ترها میدان دهیم. ترکیب بسیار خوبی از باتجربه‌ها و جوانان را در کنار هم داریم. این مسابقات فرصت خوبی برای میدان دادن به جوانان بود تا در مسابقات بین المللی شرکت کنند. دختران نسبت به پسران به مسابقات کمتری اعزام می‌شوند.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان ادامه داد: ستایش ایلوخانی بازیکن ۱۶ ساله ما توانست مقابل حریف چینی بازی کند که تجربه بسیار خوبی بود. حاجیلو هم دو سال از میادین بین‌المللی دور بود و رنکینگ وی پس از مسابقات قهرمانی آسیا ۱۴۴ پله صعود کرد. شیما صفایی فیکس تیم ملی بود و در این سال‌ها بازی‌های خوبی از خود نشان داد و ۷۴ پله صعود کرد. بیشترین صعود را در بین این دو بازیکن داشتیم. فاطمه یاری از جوانان آینده‌دار است که تعدد حضور او در مسابقات بین‌المللی کم بود و فقط در رده جوانان شرکت کرده بود و برای اولین بار بود در بزرگسالان آسیا حضور یافت. صفایی هم چند ماه به مسابقات مختلف نرفت. اگر بچه‌های ما به مسابقات بین‌المللی می‌رفتند بهتر می‌توانستند در آسیا ظاهر شوند.

سرمربی تنیس روی میز: هدف‌مان حضور جوانان در آلماتی بود/ شهسواری انتظارات را برآورده نکرد

عفونت شدید گوش شهسواری باعث شد تا او انتظارات ما را برآورده نکند

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز یادآور شد: در بخش تیمی ما با فیلیپین بازی داشتیم و نفر اول فیلیپین رنکینگ ۱۸۷ دنیا از همه بازیکنان ما برتر بود. برخی مواقع تمام کادرم تلاش خود را می‌کنند و آنالیز بازی‌ها را انجام می‌دهیم و ممکن است آن روز، روز بازی آن بازیکن نباشد و انتظار کادر فنی را برآورده نکنند. ندا شهسواری هم آنگونه که انتظار می‌رفت در مسابقات قهرمانی آسیا ظاهر نشد و انتظار ما را برآورده نکرد و دو بازی را واگذار کرد. ناگفته نماند که او عفونت شدید و پارگی جزئی در پرده گوش خود داشت و در این مسابقه اذیت شد. ما چندین بار او را به بیمارستان بردیم و همین موضوع مزید برعلت بود تا آن انتظاری که از یک بازیکن باتجربه و خوب داشتیم، برآورده نشود.

در جریان رقابت‌های تنیس روی میز قهرمانی آسیا که در آلماتی قزاقستان برگزار شد و در بخش تیمی، تیم ملی بانوان روز ۱۷ مهر در آخرین دیدار خود به مصاف تیم میزبان رفت و مقابل این تیم به برتری ۳ بر دست یافت.

بدین ترتیب ملی‌پوشان تنیس روی میز ایران در بخش تیمی مسابقات قهرمانی آسیا صاحب جایگاه سیزدهم شدند.این در حالی است که آنها در دوره پیشین این رقابت‌ها به عنوان نهم دست یافته بودند.

تیم ملی تینس روی میز بانوان ایران پیش از دیدار برابر مالزی و در مرحله مقدماتی مقابل اردن (غیبت حریف) و سریلانکا پیروز شده و نتیجه دیدار برابر فیلیپین را واگذار کرده بود. این تیم در اولین دیدار حذفی که پیش از رقابت با قزاقستان برگزار شد مقابل مالزی تن به شکست داده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha