۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85633342
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تداوم حملات صهیونیست‌ها در سیصد و هشتادمین روز جنگ غزه/ ورود تانک‌ها به اردوگاه شلوغ

تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی در سیصد و هشتادمین روز جنگ غزه، به حملات و اقدامات ددمنشانه خود علیه ساکنان این منطقه ادامه می دهد.

به گزارش امروز یکشنبه ایرنا، العربی الجدید در گزارشی آورده است: با ورود جنگ به سیصد و هشتادمین روز خود، جنگنده های اسرائیلی کشتار هولناکی در «بیت لاهیا» مرتکب شدند و سلسله حملات شدیدی به جنوب شهر غزه در شمال غزه انجام دادند.

در این گزارش آمده است: در جبالیا تانکهای اشغالگران به داخل اردوگاه شلوغ با پوشش هوایی و حملات شدید به منازل وارد شدند و این همزمان با شانزده روز کشتار و محاصره شدید این منطقه است. ارتش اشغالگر به بازداشت غیرنظامیان در این اردوگاه روی آورده است و صدها نفر از آنها را نیز مجبور به کوچ اجباری کرده است. در سایه کشتار شمال غزه، اشغالگران به گرسنه نگه داشتن ساکنانی که همچنان مانده اند، ادامه داد و مانع امداد رسانی برای آنها می شوند.

العربی الجدید در ادامه گزارش خود از حملات پهپادی به منطقه «خربه العدس» در رفح، منطقه «الصفطاوی» در شمال غرب غزه، بیمارستان کمال عدوان در بیت لاهیا، حمله به شبکه برق و منبع های آب این بیمارستان خبر داد.

همچنین ارتش اشغالگر به ویرانی منازل و سوزاندن آنها در غرب اردوگاه جبالیا ادامه داده است. تانک های ارتش اشغالگر نیز غرب بیت لاهیا را به شدت گلوله باران کردند. شهر غزه نیز به شدت از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی بمباران شد.

منابع بیمارستانی فلسطینی از ادامه محاصره اردوگاه جبالیا و هدف قرار دادن هر فردی خبر دادند که برای به دست آوردن غذا از آن خارج می شود.

«حسام ابوصفیه» رئیس بیمارستان کمال عدوان گفت: مجروحان زیادی به علت عدم توان درمان ما جان داده اند. کادر درمانی به مداوا افرادی می پردازند که وضعیت وخیم تری دارند.

این درحالی است که شب گذشته بیش از ۷۳ فلسطینی در کشتار هولناک بیت لاهیا شهید و دهها نفر نیز زخمی و مفقود شده اند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

با وجود همه این جنایت‌ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از یکسال جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha