معابر خرم‌آباد جوابگوی حجم بالای خودروهای سواری نیست

خرم‌آباد - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: برخی از معابر خرم‌آباد جوابگوی حجم بالای خودروهای سواری در ساعات عصر نیست و ایجاد ترافیک موجب نارضایتی مردم می‌شود.

به گزارش ایرنا سرهنگ کریم فاخری روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه کرد: اکنون ۳۵۰ هزار وسیله نقلیه در شهرستان خرم آباد تردد دارد که این حجم در برخی مسیرها، معابر و خیابان ها جوابگو نیست.

وی گفت: واحدهای تجاری و اداری همچنین ساختمان پزشکان در هسته مرکزی این شهر قرار دارد و در ساعات عصر شاهد اوج ترافیک هستیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان همچنین با بیان اینکه ۸۱ درصد تصادفات سطح استان مربوط به خودروهای سواری و وانت بار است گفت: بیشتر افراد دچار سانحه نیز عابران پیاده سالمند بودند که نبود پل های عبور یکی از دلایل وقوع این تصادفات بوده است.

سرهنگ فاخری با بیان اینکه سال گذشته بیشترین تصادفات درون شهری استان در مهر ماه ثبت شده است ادامه داد: همچنین ۶۰ درصد تصادفات فوتی درون شهری این استان مربوط به عابران پیاده و افراد کهنسال می باشد.

وی اظهار داشت: امسال انواع تصادفات نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش یافته اما عدم توجه به جلو از سوی رانندگان و نبود گذرگاه ایمن برای عابران، عامل اصلی تصادف است و شهرداری باید نسبت به ایجاد گذرگاه امن برای عابران اقدام کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان گفت: ۳۱ درصد تصادفات در این استان ناشی از عدم توجه رانندگان به مقابل است و در موارد بعدی استفاده از تلفن همراه، استعمال دخانیات، خوردن و آشامیدن عامل اصلی تصادفات هستند.

سرهنگ فاخری افزود: ماموران راهنمایی و رانندگی در تمام مدارس حاشیه راه ها و معابر حضور خواهند یافت و انتظار می رود در این زمینه مسوولان آموزش و پرورش و شهرداری ها نیز همکاری لازم را داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha