آغاز بیست‌و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی/ اعزام ۳۰ کاروان به مشهد مقدس

تهران- ایرنا- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از آغاز فرآیند بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی در قالب طرح "همسفر تا بهشت" و برنامه‌ریزی لازم برای اعزام ۳۰ کاروان متشکل از ۳۵۰ زوج به مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی امروز (یکشنبه) در نشست آغاز فرآیند بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی گفت: ازدواج دانشجویی یکی از بهترین و پایدارترین ازدواج ها در جامعه محسوب می شود. بهترین سن ازدواج جوانان، دوران شور و نشاط جوانی از ۱۸ تا ۲۳ سالگی است که اغلب مقارن با دوران تحصیل در دانشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی جشن‌های ازدواج دانشجویی برای ترویج و ترغیب جوانان به ازدواج از سال ۱۳۷۶ با توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و حمایت‌ها و هدایای نهادهای مختلف آغاز شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی با اشاره به وجود بیش از چهار میلیون استاد و دانشجو در کشور تاکید کرد: این جامعه دانشگاهی یک هسته و جمعیت اثرگذار در موضوع رشد جمعیت کشور محسوب می شود.

وی در ادامه یکی از موضوعات داری اولویت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها را ازدواج دانشجویی عنوان و تصریح کرد: امسال نیز همچون دوره های قبل در فرآیند بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی ۳۰ کاروان هر کاروان متشکل از۳۵۰  زوج در قالب طرح همسفر تا بهشت از دانشجویان تازه ازدواج کرده با محوریت آموزشی، تربیتی، فرهنگی و مذهبی به مشهد مقدس اعزام می شوند.

حجت الاسلام رستمی تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه های مختلف متقاضی برای ثبت نام ازدواج دانشجویی در طرح همسفر تا بهشت می توانند به پایگاه اطلاع رسانی مربوطه به آدرس اینترنتی ezdevaj.nahad.ir مراجعه کنند.

آغاز بیست‌و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی/ اعزام ۳۵۰ زوج به مشهد

وی گفت: ثبت نام زوج های دانشجو از ۵ تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۳ خواهد بود، از ۲۶ آبان تا ابتدای ماه مبارک رمضان ۳۰ کاروان هر کاروان متشکل از ۳۵۰ زوج دانشجویی به مشهد مقدس اعزام می شوند و سرفصل های متناسب با اقتضائات آنها طراحی شده است.

حجت الاسلام رستمی همچنین خاطرنشان کرد: سال گذشته به دلیل محدودیت در ثبت نام ها ۱۰ هزار و ۳۰۰ زوج دانشجو نام خود را در سامانه ثبت کردند و ۷ هزار و ۳۰۰ زوج به مشهد مقدس در قالب طرح همسفر تا بهشت اعزام شدند.

در ادامه این نشست از پوستر بیست و هفتمین دوره ازدواج دانشجویی رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha