طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان در مدارس کرمان آغاز شد

کرمان - ایرنا مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طرح وارنیش فلوراید دندان(پوشش حفاظتی جلوگیری از پوسیدگی دندان ها)، ویژه بیش از ۴۴۶ هزار نوآموز و دانش آموز ۶ تا ۱۴ سال استان از امروز (یکشنبه) درمناطق مختلف آغاز شد.

به گزارش ایرنا همزمان با دبستان ها در شهرستان های مختلف استان کرمان، مراسم محوری این مراسم در مرکز استان نیز در دبستان دخترانه شاهد آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرمان اجرا شد .

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این آیین اظهار داشت: با توجه به نقش سلامت دهان و دندان در سلامت افراد و در نهایت در سلامت جامعه طرح وارنیش فلوراید با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از امروز اجرایی شد.

وی تاکید کرد: شاید بین والدین و عموم جامعه این تصور وجود داشته باشد که فلوراید برای سلامت عمومی بدن مضر باشد اما در واقع یکی از مهمترین اقدامات برای پیشگیری از پوسیدگی دندان هاست و بنا بر نظر کارشناسان و متخصصان فلورایدتراپی تا ۶۰ درصد می تواند امکان پوسیدگی دندان را کاهش دهد.

حضور ۴۰ هزار دانش آموز سیرجانی در طرح وارنیش فلوراید

طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان در مدارس کرمان آغاز شد

اما خبرها از دیگر شهرستان ها از جمله سیرجان نیز حاکیست که براساس اعلام معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی سیرجان، این طرح در این شهرستان بیش از ۴۰ هزار نفر را تحت پوشش می گیرد.

هاجر نژاد بیگلری عنوان کرد : وارنیش فلورایدنوعی پوشش حفاظتی است که بر روی دندان‌ها قرار می گیرد و باعث جلوگیری از ایجاد پوسیدگی و پیشرفت پوسیدگی‌های موجود می‌شود.

وی بیان کرد: پس از تکمیل این طرح تا پایان اسفند ماه امسال، مرحله دوم آن در ابتدای سال ۱۴۰۴ و پس از گذشت ۶ ماه از اجرای مرحله نخست اجرا می شود.

نژاد بیگلری گفت: دانش‌آموزان باید قبل از وارنیش فلورایدتراپی مسواک بزنند و توصیه می‌شود تا ۱۲ ساعت پس از آن از مسواک و نخ دندان استفاده نکنند تا فلوراید روی دندان باقی بماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha