روند صدور مجوز و سرمایه‌گذاری در صنعت قم افزایشی است

قم - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: آمارها نشان می‌دهد طی سال‌های اخیر بخش صنعت استان به دلایل مختلف از جمله نزدیکی به پایتخت و عمده بازارهای مصرف کشور، به طور ویژه مورد توجه فعالان اقتصادی قرار گرفته و روند صدور مجوز و سرمایه گذاری در این بخش افزایشی است.

اکبر ابدالی عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در همین رابطه ما با استقبال گسترده سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی قم مواجه هستیم و این به معنای رونق هرچه بیشتر بخش تولید و صادرات استان است.

وی افزود: افزایش فعالیت‌های صنعتی در قم موجب شده که بهره‌برداران بسیاری از واحدهای تولیدی استان برای توسعه فعالیت خود به نیروی کار جدید نیاز داشته باشند و این مساله نشان از ظرفیت‌ بالای بخش صنعت استان برای رفع مشکل بیکاری است.

وی با تاکید بر راهبرد حمایت از تولیدکنندگان در استان قم، ادامه داد:‌ افزایش تولید راهکاری مهم برای عبور از مشکلات اقتصادی کنونی است و ما هرچقدر بتوانیم در این زمینه به سرمایه گذاران و بخش خصوصی کمک کنیم، کشور را در برابر فشارهای اقتصادی دشمنان مقاوم‌تر ساخته‌ایم.

گفتنی است در نیمه نخست سال‌جاری ۱۹۰ جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۱۴۱ هزار میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای بیش از هفت هزار و ۴۰۰ نفر در این استان صادر شد.

موارد یاد شده شامل جوازهای ایجادی ( احداث واحدهای تولیدی جدید ) و جوازهای توسعه‌ای (اجرای طرح‌های توسعه در واحدهای تولیدی موجود) است که در هر ۲ مورد شاهد استقبال خوب سرمایه‌گذاران برای انجام فعالیت‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان قم هستیم.

برای حمایت از فعالیت‌های تولیدی در قم، روند پرداخت تسهیلات با همکاری بانک‌های استان در قالب تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸ به متقاضیان جریان دارد و در همین رابطه در ۶ ماهه نخست امسال، یک‌هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال تسهیلات برای کمک به تامین سرمایه مورد نیاز صنعتگران پرداخت شد.

روند توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی قم با توجه به اولویت‌های مورد نظر استان صورت می‌گیرد که در همین رابطه صنایع پاک، دانش‌بنیان و دارای ظرفیت اشتغالزایی بالا در اولویت صدور مجوز قرار دارند.

روند صدور مجوز و سرمایه‌گذاری در صنعت قم افزایشی است

به گزارش ایرنا، شهرک‌های صنعتی قم امکانات فنی و زیرساختی مناسبی برای فعالیت‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف دارند و سرمایه‌گذاران با استفاده از این ظرفیت و نیز نزدیک بودن این شهرک‌ها به پایتخت و عمده بازارهای مصرف کشور و همچنین صادرات به کشورهای هدف می‌توانند فعالیت اقتصادی سودآوری را در این استان ایجاد کنند.

شایان ذکر است استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، شهاب (چاپ و نشر)، سلفچگان، محمودآباد، ثامن الائمه (ع)، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد و در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قم نزدیک به ۲ هزار واحد بهره‌بردار با اشتغال بیش از ۵۷ هزار نفر در رشته صنعت های مختلف مشغول تولید هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha