۷۴۱ دانش‌آموز در اردوهای پیشرفت مهمان خراسان جنوبی شدند

بیرجند- ایرنا- رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: از سال گذشته تاکنون ۷۴۱ دانش‌آموز استان‌های مختلف در قالب اردوهای پیشرفت با عنوان «روایت شکوه شرق» مهمان استان شدند. 

سرهنگ دوم پاسدار سید مصطفی موسوی زاهد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اردوها با هدف معرفی دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف، شناخت فرهنگ و تاریخ غنی استان خراسان جنوبی برگزار شده و دانش آموزان از استان‌های خراسان شمالی، رضوی، کرمان، سیستان و بلوچستان و گلستان به خراسان جنوبی اعزام شدند.

وی یادآور شد: برگزاری این اردوها از اقدامات نوین در بسیج دانش‌آموزی محسوب می‌شود و شرکت کنندگان در ۲ روز از هوافضای سپاه انصارالرضا(ع)، شرکت کویرتایر و بافت تاریخی بیرجند بازدید می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از رویکردهای سازمان بسیج دانش‌آموزی در راستای عدالت آموزشی؛ تقویت بنیه و توان علمی دانش‌آموزان بویژه مناطق کم برخوردار از طریق برگزاری همایش‌های علمی از قبیل نوستراداموس، لیگ علمی پایا و غیره است.

وی یادآور شد: در برنامه علمی پایا هم امسال ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز شرکت کردند که اکنون به مرحله کشوری رسیده است.

سرهنگ موسوی زاهد به اقدامات کمک درسی از سوی بسیج دانش آموزی برای مناطق محروم اشاره کرد و گفت: در این طرح با استفاده از ظرفیت دانش آموزان بسیجی تقویت دروس تخصصی ویژه روستاها و مناطق محروم دنبال می‌شود.

وی اجرای طرح توانمند سازی در خوابگاه‌ها را رویکرد دیگری از بسیج دانش آموزی عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح در کنار تحصیل، دانش آموزان می‌توانند از اوقات فراغت برای کسب مهارت‌های مختلف استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha