۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 5678
کد خبر: 85633529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعارض تربیتی دانش آموزان در مدارس و خانه آسیب زا است

قزوین - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: تعارض شیوه‌های تربیت فرزندان در خانواده و مدارس و هماهنگ نبودن برخی از روش و اصول تربیتی سبب بروز تناقضات رفتاری در دانش آموزان شده و آسیب زا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نقی سیاهکالی مرادی روز یکشنبه در همایش استانی هفته بزرگداشت پیوند انجمن اولیا و مربیان اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در اجرای روش‌های تعلیم و تربیت با آن روبه رو هستیم، همرنگ نبودن و در تعارض بودن برخی از شیوه های تربیتی بین خانواده و مدارس بوده و نیاز است تا خانواده ها و مدیران مدارس به فهم مشترکی از تعلیم و تربیت دانش آموزان دست پیدا کنند.

وی افزود: پیوند انجمن اولیا، مدارس و خانواده‌ها می‌تواند در شکل دهی فهم مشترک و درست تعلیم و تربیت دانش آموزان نقش بسیار پررنگ و سازنده ای داشته باشد و اگر امروز در تعالیم مدارس و خانواده ها تعارض وجود داشته باشد، دانش آموزان با سردرگمی مواجه شده و این موضوع آسیب‌های اجتماعی زیادی را متوجه آنها می‌کند.

سیاهکالی مرادی خاطرنشان کرد: در حالی که برخی به اشتباه فکر می کنند بحث تعلیم و تربیت فقط در مدارس و توسط معلمان و مدیران است، اما بخش بزرگی از تعلیم و تربیت کودکان در درون خانواده شکل می گیرد و اولین جایگاه برای یک کودک، مادر و خانواده است.

وی تصریح کرد: سلامت روحی و روانی دانش آموزان به مراتب از سلامت جسمی آنها نیز مهم‌تر است، چراکه آسیب جسمی در خودآگاه و ظاهر مشخص بوده ولی آسیب روحی و روانی در ناخودآگاه اتفاق می افتد و ممکن است سال ها به فرد آسیب برساند.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین یادآور شد: ارتباط انجمن اولیا و مربیان یک رابطه دوسویه برای ارتقای سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان بوده و در تعلیم و تربیت مشترک و موثر کودکان و نوجوانان نقش بسزایی دارد، والدین با نقش آفرینی موثر در انجمن های اولیا و مربیان زمینه رشد فکری و تربیتی فرزندان خود را فراهم می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha