۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85633541
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جرایم سایبری در زنجان ۳۰ درصد افزایش یافت

۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲
کد خبر: 85633541
جرایم سایبری در زنجان ۳۰ درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - رییس پلیس فتای استان زنجان گفت: جرایم سایبری در استان طی نیمه نخست امسال ۳۰ درصد رشد یافت ولی با اقدامات پیشگیرانه، شتاب و روند صعودی آنها کاسته شد.

سرهنگ سیداحمد موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گسترش استفاده از فضای مجازی موجب افزایش جرایم سایبری شده است، افزود:‌ ۹۹ درصد جرایم سایبری رخ داده در استان طی ۶ ماهه اول امسال کشف شده است.

وی ارزش ریالی پرونده های کشف شده در این حوزه را یک هزار و ۸۱ میلیارد ریال بیان کرد و اظهار داشت: بخش عمده ای از رسالت پلیس فتا آگاه سازی جامعه است و در این خصوص خبرنگاران همواره صدای رسا و کمک حال پلیس هستند.

موسوی یادآور شد: نیمه نخست امسال ۶ باند کلاهبرداری دستگیر شدند که به صورت کشوری برای کلاهبرداری از طریق دستگاه های کپی(اسکیمرها) و درج آگهی در سایت های آگهی محور اقدام می کردند.

وی با بیان اینکه فعالیت این پلیس منحصر به استان زنجان نیست، گفت: با کشف باندهای کلاهبرداری، مالباختگان در سطح کشور شناسایی و اموال به آنها بازگردانده می شود.

موسوی تصریح کرد: رویکرد پلیس فتا در کنار رسیدگی به جرایم تاکید بر جنبه پیشگیری و اطلاع رسانی است که در این خصوص یک هزار و ۲۰۰ نفر نیمه نخست امسال به طور چهره به چهره از سوی این پلیس آموزش داده شدند.

وی با اشاره به تولید محتواهای مختلف و نشر آن در فضای مجازی از سوی پلیس فتای استان، گفت: بیش از ۱۹ میلیون بار از محتواهای تولیدی پلیس با همراهی و کمک رسانه ها بازدید شده است.

موسوی، افزایش آگاهی و دانش عمومی مردم در خصوص نحوه استفاده از فضای مجازی و خرید امن را یکی از دغدغه های پلیس فتای استان بیان کرد و یادآور شد: ۷۵ درصد جرایم رخ داده در این فضا مربوط به جرایم مالی و کلاهبرداری است.

وی تاکید کرد:در این راستا برای اطلاع رسانی هرچه بیشتر به مردم، پویش خرید امن در استان اجرا شد که در این زمینه رتبه اول را در کشور کسب کردیم.

دستگیری عامل قمه کشی در سبزه میدان زنجان

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان زنجان از دستگیری عامل قمه کشی در صحن غدیر سبزه میدان زنجان خبر داد.

سرهنگ ایرج مهدیخانی افزود: روز شنبه گزارش قمه کشی و مزاحمت یک نفر اراذل و اوباش نوظهور در خیابان سبزه میدان به مرکز مخابره و بلافاصله واحد گشت خودرویی کلانتری ۱۲ به محل اعزام شد.
وی تصریح کرد: با حضور واحد گشت در محل، عامل قمه کشی و مزاحمت به مردم که با در دست داشتن یک قبضه قمه و عربده کشی اقدام به سلب آسایش و آرامش در صحن غدیر کرده بود دستگیر و به مقر انتظامی دلالت داده شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: با تشکیل پرونده مقدماتی متهم دستگیر شده، تحویل مرجع قضایی شد.


کشف ۲۳ فقره سرقت با دستگیری هشت سارق در خدابنده

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده گفت: در نتیجه اجرای طرح امنیت محله محور(زاجرات) ۲۳ فقره سرقت کشف و هشت سارق دستگیر شدند.

سرهنگ محسن غنیمتی افزود: به منظور مبارزه با سرقت، دستگیری سارقان و کشف سرقت ها با تشکیل اکیپی مجرب از ماموران پلیس آگاهی و کوپ شهرستان، ضمن انجام گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی طرح امنیت محله محور(زاجرات) به اجرا در آمد.

وی اظهار داشت: دستگیری هشت سارق و کشف هفت فقره سرقت اماکن خصوصی، ۲ فقره سرقت احشام، یک فقره سرقت منزل، چهار فقره سرقت محتویات داخل خودرو، سه فقره سرقت سیم و کابل برق و ۶ دستگاه موتور سیکلت مسروقه از نتایج اجرای این طرح است.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده با اشاره به تشکیل پرونده مقدماتی و معرفی هشت نفر متهم به مرجع قضایی تصریح کرد: اجرای طرح مبارزه با سرقت به صورت متناوب با تمام توان جهت برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان ادامه خواهد یافت و شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک امنیتی، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha