طرح جمع‌آوری شبکه فاضلاب در نوشهر ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

ساری - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از میانگین پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصد طرح جمع‌آوری و شبکه تصفیه فاضلاب همسو با ارتقای بهداشت عمومی و حفط محیز زیست در خیابان های سعدی و سنگاری نوشهر خبرداد.

بهزار برارزاده روز دوشنبه در جریان بازدید از عملیات اجرایی شبکه فاضلاب نوشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح، سه هزار متر لوله گذاری پیش بینی شد که تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ متر آن به اجرا درآمد و تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه کار لوله گذاری ۵۰۰ متر باقیمانده نیز در حال اجراست، اظهار داشت: برای اجرای این طرح در مجموع هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش بینی شد.

وی جمعیت بهره مند از مزایای اجرای این طرح را ۲ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام کرد و گفت که با اتمام عملیات انتقال، جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب، مشترکان با نصب و جاری سازی آن به حفظ محیط زیست کمک می کنند.

طرح جمع‌آوری شبکه فاضلاب در نوشهر ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داردطرح جمع‌آوری شبکه فاضلاب در نوشهر ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه از ۵۸ شهر این استان، عملیات اجرایی طرح فاضلاب در ۱۸ شهر از جمله در ساری، بابل، بابلسر، جویبار، نوشهر، چالوس، آمل، قائمشهر، محمودآباد، تنکابن، رامسر، بهشهر، نکا و گلوگاه در حال انجام است، تصریح کرد: مطالعات لازم برای عملیاتی کردن طرح های فاضلاب در تعدادی از شهرهای استان از سال ۶۹ آغاز و عملیات اجرایی آن نیز از سال ۷۴ در شهرهای جویبار، ساری، بابل، بابلسر، نوشهر و چالوس آغاز شده است.

برارزاده اظهار کرد: در حال حاضر تنها در ۶ شهر مازندران شامل ساری، بابل، بابلسر، نوشهر و چالوس و جویبار و چهار شهرک، سامانه جمع آوری و تصفیه فاضلاب درحال بهره برداری است که در هر یک از این شهرها کمتر از ۴۰ درصد جمعیت تحت پوشش فاضلاب قرار دارند.

وی از برنامه ریزی لازم برای تامین اعتبار برای انجام مطالعات طرح تصفیه فاضلاب در ۱۶۰ روستای بالادست استان از مخازن سدهای تامین کننده آب آشامیدنی خبر داد و میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های تصفیه فاضلاب در دست اجرا در مازندران را ۲۷۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

منابع آبی مازندران از ۷۲۰ حلقه چاه، ۳۵۳ دهنه چشمه و سه سد با ظرفیت تولید و استحصال ۵۲۲ میلیون مترمکعب، تامین می‌شود.

شرکت آب و فاضلاب مازندران یک میلیون و ۱۰۲ هزار مشترک را در ۵۸ شهر و یک هزار و ۶۷۸ روستا زیرپوشش دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha