ارتقای ۲۳۰۰ مگاواتی توان تولید نیروگاه‌ها برای تابستان سال آینده

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی گفت: توان تولید برق نیروگاه‌های گازی و بخاری کشور برای پیک (اوج بار) تابستان سال آینده از طریق اجرای پروژه‌های ارتقای توان و رفع محدودیت بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ مگاوات افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، «اسماعیل نمازی» در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت نیرو برای کاهش ناترازی برق تا پیک تابستان سال آینده، افزود: این شرکت در کنار افتتاح واحدهای جدید نیروگاهی، درصدد حفظ و ارتقای میزان آمادگی ناوگان موجود نیروگاه‌های حرارتی است.

وی ادامه‌داد: در همین راستا از ابتدای مهرماه به‌منظور افزایش آمادگی این واحدها برای تولید برق پایدار در فصل گرم سال آینده بیش از ۱۰۹ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ۱۵ هزار مگاوات از این برنامه آغاز شده و تا اردیبهشت سال آینده شاهد اتمام تمهیدات پیش‌بینی در این بخش خواهیم بود.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی اضافه‌کرد: از سوی دیگر اغلب نیروگاه‌های بخاری موجود نیز به دلیل میانگین سنی بالا دچار محدودیت‌های تولید شده‌اند که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مقرر شده تا برای پیک تابستان سال آینده بیش از یک‌هزار و ۲۴۰ مگاوات از محدودیت تولید این واحدها برطرف و به توان تولید نیروگاه‌های حرارتی افزوده شود.

نمازی گفت: برای حفظ وضعیت موجود و ارتقای توان تولید نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی نیز پروژه‌های متعددی با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم تا پیک تابستان سال آینده با اجرای این تمهیدات شاهد ارتقای توان تولید واحدهای گازی به میزان هزار و ۸۰ مگاوات باشیم.

وی با اشاره به سیر صعودی تولید برق نیروگاه‌های حرارتی در سال جاری، اظهار داشت: میزان تولید برق این واحدها در نیمه نخست امسال با افزایش ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مرز ۱۹۳ میلیون مگاوات ساعت عبور کرده است و در تلاشیم این مسیر در ادامه نیز به شکل مناسبی ادامه یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha