۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۱۳
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85633924
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سازمان همکاری اسلامی: تداوم جنایت‌های اسرائیل لکه ننگی بر پیشانی بشریت است

تهران- ایرنا- سازمان همکاری اسلامی در واکنش به کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در «بیت لاهیا»، تداوم جنایت‌های این رژیم را «لکه ننگی بر پیشانی بشریت» خواند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری لبنان «NNA»، سازمان همکاری اسلامی کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه را که به شهادت بیش از ۷۰ فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر منجر شد، به شدت محکوم کرد.

این سازمان با اشاره به اینکه کشتار بیت لاهیا نیز در ادامه هزاران کشتار، جنایت نسل‌کُشی و پاکسازی نژادی علیه ملت فلسطین است، تأکید کرد: این کشتارها، نقض آشکار ارزش‌ها، توافقنامه‌های بین‌المللی، قطعنامه‌های سازمان ملل و احکام دیوان بین‌المللی دادگستری است.

در بیانیه سازمان مذکور آمده است: تداوم و تشدید جنایت‌های جنگی، ویرانی، گرسنه‌سازی، کوچاندن اجباری، هدف قرار دادن آوارگان و ممانعت از رسیدن کمک‌های انسانی به مردم نوار غزه، لکه ننگی بر پیشانی بشریت است.

سازمان همکاری اسلامی همچنین خواستار مؤاخذه رژیم اشغالگر اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایت‌ و پایان دادن به سیاست فرار از مجازات، شد.

این سازمان همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به مسئولیت‌های خود برای برقراری آتش‌بس فوری و فراگیر، حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین و تضمین ارسال فوری کمک‌های بشردوستانه به سراسر نوار غزه عمل کند.

رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت‌ خود در فلسطین، شنبه شب شمال نوار غزه را هدف حمله هوایی قرار داد که در جریان آن تاکنون ۷۳ نفر شهید شدند.

در این حمله جنون آمیز، منازل فلسطینی ها در بیت لاهیا در شمال نوار غزه توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی به شدت بمباران شد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای در واکنش به این جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در شمال غزه تاکید کرد که واشنگتن، مسئول این قتل عام ها است.

در همین ارتباط وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ، مرتکب ۷ مورد کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۸۴ نفر شهید و ۱۵۸ نفر دیگر مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، آمار شهدای غزه از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۴۲ هزار و ۶۰۳ نفر و آمار مجروحان نیز به ۹۹ هزار و ۷۹۵ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha