۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۰۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85633931
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بازماندگان از تحصیل در گیلان باید به مدرسه برگردانده شوند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه هیچ دانش‌آموزی بدون علت ترک تحصیل نمی‌کند از آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها خواست تا با همکاری هم بازماندگان از تحصیل را به مدرسه بازگردانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی حق شناس عصر روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش در استانداری گیلان با اشاره به ارائه آمار بیش از ۲ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در این نشست اظهار کرد: باید ضمن شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل دلایل ترک تحصیل آنان مشخص شود و تمهیدات لازم برای بازگرداندن آنان به عرصه علم و دانش انجام شود.

وی بیان کرد: همچنین مشکل خانواده‌های دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل احصاء شود و دستگاه‌های مرتبط برای رفع مشکلات آنها اقدامات لازم را انجام دهند تا فرزندان‌شان به مدرسه بازگردند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه باید بهترین خدمت به دانش‌آموزان ارائه شود، اضافه کرد: آنان آینده‌سازان جمهوری اسلامی هستند از اینرو هدف همه ما ارائه بهترین خدمت به آنان است.

وی با بیان اینکه هزینه‌کرد در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است، اظهار کرد: توجه به آموزش و پرورش و پیشرفت این مجموعه، آبادانی کشور را به همراه دارد از اینرو همه ما برای کمک به آموزش و پرورش مکلف هستیم.

وی در ادامه با تبریک هفته پیوند اولیاء و مربیان و اهمیت فراهم کردن بستر مشارکت والدین در فرآیند تعلیم و تربیت اظهار کرد: انجمن اولیاء و مربیان و همکاری آنان در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش نقش مهم و تاثیرگذاری دارد از اینرو باید از ظرفیت آنان استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این نشست با تاکید بر اینکه زمینه تحصیل برای تمام دانش‌آموزان استان وجود دارد، گفت: آموزش و پرورش استان آماده پذیرش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، سرویس و نوشت افزار رایگان برای آنان است.

محمدحسین رمضانی با بیان اینکه دست اندرکاران آموزش و پرورش گیلان برای بازگردان دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل تمام تلاش خود را به کار گرفته است، اظهار کرد: ۱۱ مدرسه در گیلان دارای یک دانش‌آموز است بر این اساس امکان تحصیل برای همه دانش‌آموزان فراهم است.

وی در ادامه با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش گیلان بیان کرد: در چند سال اخیر با سونامی بازنشستگی روبرو هستیم بر این اساس کلاس‌های درس با نیروهای حق التدریسی و اضافه تدریس همکاران پوشش داده می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان مهارت آموزی دانش‌آموزان را راهکار رسیدن به توسعه و اشتغال عنوان کرد و افزود: ۵۰ درصد دانش‌آموزان تا پایان برنامه هفتم توسعه باید به سمت رشته‌های هنرستانی و کار و دانش هدایت شوند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش آموز است که در بیش از چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha