۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۵۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85633957
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» رونمایی شد

زنجان - ایرنا - تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» روز یکشنبه در زنجان رونمایی شد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با شانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، آیین رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» در مصلای خاتم الانبیای شهر زنجان برگزار شد. ‌

متن تقریظ مقام معظم رهبری به این شرح است:

«بسمه تعالی

عشقی آتشین، عزمی پولادین و ایمانی راستین چهره نگار زندگی این دو جوان است، که با نگارشی زیبا و رسا در این کتاب تصویر شده است.

این نیز از همان روایات صادقانه است که شنیدن و خواندن آن امثال این حقیر را خجالت زده می کند و فاصله نجومی‌شان با این مجاهدان واقعی را آشکار می سازد.

آذز ۱۴۰۱»

تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» رونمایی شد

کتاب «پاییز آمد» روایت زندگی فخرالسادات موسوی و سردار احمد یوسفی فرمانده واحد مهندسی رزمی سپاه ناحیه زنجان است که در ۲۴۰ صفحه به قلم گلستان جعفریان نوشته و توسط انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

شهید احمد یوسفی یکم اردیبهشت سال ۱۳۳۵ در شهرستان زنجان دیده به جهان گشود. سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد و سپس به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت.

وی در فعالیت های دوران انقلاب در زنجان، ‌ نقش مهمی داشت و بزرگترین راهپیمایی زنجان با هدایت و برنامه ریزی او انجام شد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت یکسال به طور افتخاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری داشت. یوسفی از شهدای شاخص شهر زنجان و یکی از افرادی بود که سنگ بنای سپاه ناحیه زنجان را نهاد و عضو شورای سپاه بود.

«پاییز آمد» نه‌ تنها روایتی از زندگی شخصی و خانوادگی دو شخصیت است، بلکه در بطن خود بسیاری از واقعیت‌های تلخ و شیرین دوران دفاع مقدس را نیز به تصویر می‌کشد.

این کتاب، به نوعی تلاقی عشق و جنگ است؛ عشقی که در سایه جنگ معنا پیدا می‌کند و جنگی که به واسطه عشق و ایمان، قابل‌تحمل و مبارزه‌پذیر می‌شود.

زندگی فخرالسادات موسوی و سردار شهید احمد یوسفی، در واقع نمونه‌ای است از هزاران زوج ایرانی که در سال‌های سخت جنگ، نه‌ تنها برای بقا و حفظ زندگی شخصی خود تلاش می‌کردند، بلکه برای حفظ کشور و ارزش‌های معنوی جامعه نیز جنگیدند.

نویسنده، با نگاهی دقیق و انسانی، به لحظات سخت و طاقت‌فرسای زندگی این زوج می‌پردازد؛ لحظاتی که پر از دلتنگی، ترس و امید است، اما در نهایت همیشه با ایمان و اراده‌ای قوی همراه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha