۲۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۱۹
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85633999
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همکاری سه‌جانبه انگلیس، ایتالیا و ژاپن برای ساخت جت‌ جنگنده نسل جدید

تهران-ایرنا- وزرای دفاع کشورهای انگلیس، ایتالیا و ژاپن طی نشستی مشترک در توکیو بر تسریع روند ساخت یک جت جنگنده نسل جدید تاکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، وزرای دفاع ژاپن، انگلیس و ایتالیا امروز یکشنبه طی نشستی در توکیو برای تسریع در ساخت یک جت جنگنده نسل جدید توافق و اعلام کردند که به این منظور یک سازمان با مشارکت سه کشور تا پایان سال جاری تاسیس خواهد شد.

این سه کشور در سال ۲۰۲۲ توافق کرده بودند که برای تقویت توان نظامی خود در مقابل چین، روسیه و کره شمالی به طور مشترک یک هواپیمای جنگی جدید تولید کنند که در سال ۲۰۳۵، تحت برنامه جهانی رزم هوایی (GCAP) آماده خدمت باشد. مقامات ژاپنی گفتند که این جنگنده جایگزین انواع جت‌های اف۲ ساخت آمریکا و انگلیس خواهد شد.

وزرای دفاع این سه کشور برای بحث درباره این موضوع در حاشیه نشست کشورهای «گروه ۷» (G7) دیدار کرده بودند.

چندین شرکت بخش خصوصی از جمله صنایع میتسوبیشی ژاپن، بی‌ای‌ئی (BAE) انگلیس، لئوناردو ایتالیا و همچنین شرکت چندملیتی گیگو (GIGO) انگلیس در این پروژه مشارکت دارند.

پیشتر شرکت‌های نظامی انگلیس و ایتالیا مدلی از جنگنده جدید خود برای اولین بار در نمایشگاه هوافضای توکیو به نمایش گذاشته بودند.

ژاپن که به سرعت در حال تقویت ارتش خود است، امیدوار است که توانایی بیشتری برای مقابله با آنچه تهدید فزاینده چین می‌نامد، داشته باشد و مقامات نظامی این کشور اعتقاد دارند که پروژه جت جنگنده به تقویت صنعت نظامی این کشور کمک خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha