رئیس سابق «MI6»، آتش‌بس در غزه را نزدیک ندانست

تهران-ایرنا- یک مقام امنیتی سابق انگلیس، رسیدن به آتش‌بس در غزه را باتوجه به ترور رهبران حماس و انتخابات آمریکا، نزدیک ندانست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «جان ساورز» رئیس سابق اطلاعات خارجی انگلیس(MI6) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «اسکای‌نیوز»، احتمال امضای توافق آتش بس بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین را بعد از شهادت «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، ضعیف دانست.

وی با اشاره به این موضوع که ترور سنوار منجر به روی کار آمدن افرادی می شود که بیشتر از وی، روحیه ضدصهیونیستی دارند، گفت: کشتن سنوار تغییر زیادی در معادلات مربوط به غزه ایجاد نمی کند.

این مقام سابق امنیتی انگلیس با اشاره به تاکید اعضای تندرو کابینه «بنیامین نتانیاهو» بر تداوم حملات علیه غزه و لبنان، افزود: چندهفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نخست وزیر اسرائیل نمی خواهد از طریق آتش بس با فلسطینی ها به پیروزی «کامالا هریس» نامزد دموکرات‌ها کمک کند.

به گزارش ایرنا، منابع صهیونیستی از سفر امروز «رونین بار» رئیس دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) به قاهره با هدف مذاکره برای آتش بس در غزه خبر دادند.

سفر رئیس شاباک به قاهره در حالی است که فلسطین اشغالی، شب گذشته نیز صحنه تظاهرات هزاران صهیونیست مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی بود که با سر دادن شعارهایی، حمایت از مبادله اسرا با حماس را خواستار شده و علیه نخست‌وزیر این رژیم شعار دادند.

خانواده های اسرای صهیونیست، نتانیاهو را مهمترین عامل شکست مذاکرات آتش بس و مرگ فرزندان خود می دانند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند علت مخالفت نتانیاهو با آتش بس، تلاش وی برای ماندن در قدرت است زیرا در صورت آتش بس، وی ممکن است عزل و محاکمه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha