شهادت یحیی سنوار موجب تضعیف مقاومت نخواهد شد

سنندج- ایرنا- نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهادت یحیی سنوار ضایعه بزرگ برای جبهه مقاومت است اما این شهادت‌ها موجب تضعیف محور مقاومت نخواهد شد.

ماموستا اقبال بهمنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهید یحیی سنوار مجاهدی بزرگ و چهره درخشان جبهه مقاومت بود که تا لحظه آخر در برابر مزدوران رژیم صهیونیستی ایستادگی کرد.

این عالم برجسته اهل سنت افزود: دشمنان اسلام و رژیم منحوس صهیونیستی بدانند این شهادت‌ها موجب تضعیف محور مقاومت نمی‌شود بلکه فرماندهان و مردم مصمم‌تر و با اراده بیشتر در برابر دشمنان ایستادگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت و حماس پرچم‌دار مبارزه با رژیم صهیونیستی و استکبار است، گفت: امروز شاهد تکرار واقعه تاریخی کربلا هستیم و عقیده راسخ یک مسلمان موجب پیروزی جبهه مقاومت و شکست دشمنان می‌شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری یاداور شد: یحیی سنوار مجاهدی بود که در نبرد با صهیونیسم در میدان کارزار به شهادت رسید و در آخرین لحظه شهادت هم عصا به سمت یهودی‌های صهیونیست پرتاب کرد.

وی اظهار کرد: شادی سران کشورهای عربی در به‌شهادت‌رساندن یحیی سنوار اقدامی غیرانسانی است و دشمنان بدانند خون این مجاهد شهید درخت مقاومت و حماس را آبیاری و تنومند می‌کند.

نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: جبهه مقاومت و حزب‌الله جبه حق است که موجب آرامش مسلمانان می‌شود و حمایت از این جبهه حمایت از اسلام است و سکوت برخی کشورهای عربی یعنی حمایت از باطل که نابودشدنی است.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha