نخستین رویداد ایده‌پردازی علوم جوی و اقیانوسی برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- نخستین رویداد ایده‌پردازی علوم جوی و اقیانوسی در حوزه های اقلیم شناسی، هواشناسی، اقیانوس شناسی و اقلیم فضایی با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، انرژی و محیط زیست در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.

به گزارش گروه علمی ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پیش بینی و مدیریت ریسک مخاطرات محیطی (دریایی، هوایی و فضایی)، روش‌های متنوع همانند سازی در مدل‌های عددی پیش‌بینی وضع هوا، کنون بینی، کوتاه، میان و بلند مدت با تاکید بر کاهش هزینه های محاسباتی، پیش‌پردازش، پردازش و پس پردازش داده‌های علوم جوی و اقیانوسی با تاکید بر استفاده از هوش مصنوعی، اقلیم فضایی، هواشناسی ماهواره‌ای، راهکارهای نوین مواجه با اثرات تغییر اقلیم و پیامدهای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی-دفاعی و آسایش سرزمینی و توسعه پایدار اقلیم‌محور از محورهای رویداد ایده‌پردازی علوم جوی و اقیانوسی است.

دانش آموزان، دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها، اندیشکده ها و پژوهشکده ها، صاحبان ایده یا طرح مبتکرانه، واحدهای فناور و شرکت های خلاق و دانش بنیان، صاحبان محصول در حوزه محورهای رویداد می توانند در این رویداد شرکت کنند. علاقه مندان از اول آبان ماه تا ۳۰ آذرماه برای ارسال ایده های خود فرصت دارند.

اعلام نتایج داوری اولیه هفتم دی ماه و تاریخ برگزاری اختتامیه به همراه جوایز ارزنده، ۱۹ دی ماه سال جاری خواهد بود. سه جایزه ۵۰ میلیون تومانی و ۱۰ جایزه پنج میلیون تومانی به عنوان جوایز این رویداد در نظر گرفته شده است و علاوه بر جوایز مذکور، به طرح های دارای قابلیت تجاری سازی تا سقف ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات اعطا می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha