۲۸ درصد دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه تبریز پذیرش شدند

تبریز-ایرنا- رییس دانشگاه تبریز گفت: این مجموعه علمی برای سال تحصیلی جدید ۲۸ درصد مجموع تقاضاهای دانشجویان خارجی را پذیرش کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، دکتر صفر نصرالله زاده در نشست شورای راهبردی دانشجویان بین المللی دانشگاه تبریز، افزود: برای سالتحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ بیش از چهار هزار و ۵۰۰ تقاضا برای تحصیل در سامانه پذیرش دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه ثبت شده بود که از این تعداد پس از بررسی مدارک تحصیلی و سایر شرایط مدنظر در گروه‌های آموزشی، حدود ۲۸ درصد متقاضیان موفق به دریافت پذیرش برای تحصیل در این دانشگاه شدند.

به گفته وی در سال تحصیلی جدید دانشجویانی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان، افغانستان، پاکستان، چین و عراق در دانشگاه تبریز تحصیل خواهند کرد.

نصرالله زاده بر لزوم میزبانی شایسته از دانشجویان خارجی در دانشگاه تبریز تاکید و اظهار کرد: حرکت در مسیر دیپلماسی علمی و پذیرش دانشجویان خارجی به عنوان اولین رکن این دیپلماسی ضروری است.

وی دقت و حساسیت در حفظ کیفیت آموزشی و رعایت استانداردهای تحصیل را بسیار مهم خواند و یادآور شد: تعیین و تدوین دقیق استانداردهای آموزشی بر اساس تجربه زیست سایر دانشگاه‌های معتبر جهان باید در حوزه دانشجویان بین المللی دانشگاه تبریز مد نظر قرار گرفته شود.

نصرالله زاده رعایت آیین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اعطای فرصت یادگیری زبان فارسی را یادآور شد و ادامه داد: مدیریت همکاری‌های علمی و بین المللی باید مشکلات تحصیل این دانشجویان را احصاء کرده و به طور مرتب گزارش کارکرد ارایه کند تا بخش‌های مختلف دانشگاه ضمن هم افزایی به حل آنها اهتمام ورزند.

وی مجموع دانشجویان خارجی در حال تحصیل دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی آذربایجان شرقی را ۶ هزار و ۵۹۰ نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد سه هزار و ۴۰۴ نفر شامل ۵۱ درصد مجموع دانشجویان خارجی استان، در دانشگاه تبریز اشتغال به تحصیل دارند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه تبریز در سال ۱۳۲۵ با ۲ دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون با داشتن ۲۱ دانشکده و ۱۰۰ گروه آموزشی، ۱۰ پژوهشکده و گروه پژوهشی، پنج قطب علمی، بیش از ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از ۲۴ هزار نفر دانشجو و یکهزار پرسنل اداری در بیش از ۱۲۰ رشته دکتری تخصصی، ۲۳۰ رشته کارشناسی ارشد و ۶۶ رشته کارشناسی به تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص اهتمام دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha