اقدامات پیشگیرانه دیوان محاسبات بر کاهش تخلفات دستگاه‌های اجرایی اثرگذار است

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: بررسی عملکرد دیوان محاسبات استان در رسیدگی به تخلفات و کاهش هدر رفت سرمایه در دستگاه‌های اجرایی اثرگذار است.

️به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار سرپرست و جمعی از کارکنان اداره کل دیوان محاسبات سیستان و بلوچستان بیان کرد: نشاط کاری حاکم در مجموعه دیوان محاسبات استان نشأت گرفته از مجموعه همکاران و همچنین مدیریت مجموعه است که توانسته‌اند این نشاط را به یکدیگر منتقل کنند و با احساس مسئولیت، امید به تاثیرگذاری و همت بلند در تلاش هستند که چنین روحیاتی جای تقدیر و تشکر دارد.

وی سیاست پیشگیری از تخلفات و تلاش برای اصلاح روند توسط اداره کل دیوان محاسبات سیستان و بلوچستان را امیدوار کننده دانست و افزود: باید مشکلات و چالش‌ها را طبقه‌بندی کرد چرا که ممکن است در برخی دستگاه‌ها کار با تذکر و هشدار دیوان محاسبات اصلاح و از هدر رفت سرمایه جلوگیری شود؛ اما در مواجهه با چالش‌های بزرگتری که هشدارهای دیوان محاسبات اثرگذار نبوده باید هر سال روی چند مورد مهم متمرکز شده و تا گام آخر کار را پیگیری کنید و اگر بتوانید این کار را انجام دهید احساس تاثیرگذاری و اثربخشی خواهید داشت.

️امام جمعه زاهدان ادامه داد: در مواردی مشکلات ناشی از مسوول مستقیم دستگاه است و این مایه تعجب که با وجود تخلفات در سال‌های متمادی همچنان برخی در مسوولیت خود باقی هستند.

وی با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از سوی دیوان محاسبات تصریح کرد: در گزارش‌ها تصویر سازی چالش‌ها و برخی اقدامات صورت گرفته اشاره شده؛ اما کار اصلی این است که راه حل مشکلات را پیدا کرده و در صدد حل هر کدام از آن‌ها تلاش کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha