واکسن آنفلوانزا به جامعه هدف بنیاد شهید قشم تزریق شد

قشم - ایرنا - سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قشم از اجرای طرح واکسیناسیون جامعه ایثارگری و تزریق واکسن آنفلوانزا به جامعه هدف بنیاد شهید در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خبر داد.

ابوالفضل تقی زاده قشمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۰ نفر واجد شرایط دریافت واکسن آنفلوانزا در سطح این جزیره وجود دارد که تاکنون با پیگیری‌های انجام شده حدود ۶۰ درصد نسبت به تزریق واکسن یادشده اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون آنفولانزا با اولویت ایمن‌سازی جامعه جانبازان ۶۰ درصد و شیمیایی، والدین معزز و همسران معظم شهدا انجام می‌شود.

واکسن آنفلوانزا به جامعه هدف بنیاد شهید قشم تزریق شد

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قشم توضیح داد: این اداره ۲ نوع واکسن خارجی و ایرانی را برای جامعه هدف مشمول در نظر گرفته شده است که تزریق واکسن خارجی در منزل برای جانبازان ۶۰ درصد و شیمیایی از سوی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در حال انجام است.

تقی زاده قشمی اضافه کرد: بزرگترین جزیره ایرانی خلیج فارس در دوران دفاع مقدس ۴۸ جانباز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که از مجموع جانبازان این جزیره ۲۵ نفر آنان را جانبازان ۲۵ تا ۶۰ درصد و ۲۳ نفر دیگر را جانبازان زیر ۲۵ درصد تشکیل می دهند.

وی گفت: جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس مفتخر است که در دوران دفاع مقدس۱۳ شهید، در مبارزه با اشرار و حراست از مرزهای آبی و دریایی خلیج فارس هفت شهید، در زمان خدمت به بیماران کرونایی یک شهید سلامت و هنگام انجام وظیفه و مقابله با برهم زنندگان نظم و امنیت یک شهید مدافع امنیت را نیز تقدیم اسلام و کشور کرده است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران قشم بیان کرد: شهرستان قشم همچنین میزبان پیکرهای پاک ۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس پنج شهید در یادمان شهدای گمنام شهر قشم، یک شهید گمنام در جزیره لارک، یک شهید گمنام در جزیره هنگام و سه شهید گمنام در شهر بندری درگهان در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس و سرزمین آب و آفتاب است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha