پارک‌های علم و فناوری مسیر دریافت وام را برای دانش‌بنیان‌ها تسهیل کنند

تهران- ایرنا- مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران پیشنهاد داد این پارک‌ها مسیر دریافت وام را برای شرکت‌ها تسهیل کرده و اقداماتی را برای انجام امور مالی و مالیاتی شرکت‌های مستقر انجام دهند.

به گزارش گروه علمی ایرنا از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، محمد کابلی به مشکلاتی که شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا را تهدید می‌کند اشاره کرد و افزود: برای رشد یک شرکت دانش‌بنیان تا مرحله سودآوری، مشکلات بسیاری وجود دارد و نبود هماهنگی لازم بین سازمان امور مالیاتی کشور، پارک‌های علم و فناوری و سایر سازمان‌های مسئول جهت معافیت از درآمد شرکت‌های در حال رشد، بدون توجه به وضعیت گردش مالی آن‌ها منجر به محدود کردن شرکت‌های کوچک می‌شود.

وی از دشواری مسیر دریافت وام و جذب سرمایه برای شرکت‌های استارتاپی گفت و تسهیل این مسیر از سوی پارک‌های علم فناوری را لازم دانست.

کابلی با توجه به الزام کسب مهارت‌های مرتبط با مباحث تخصصی همچون امور مالی و حسابداری شرکت‌های در حال رشد پیشنهاد داد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با ایجاد ساختارهای لازم علاوه بر آموزش گام‌به‌گام سامانه مودیان، اقداماتی را برای انجام امور مالی و مالیاتی شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری به انجام رساند تا به مرور و پس از ارائه آموزش‌های عملی، سامانه مودیان در اجرای امور خود توانمند و بی‌نیاز شوند. همچنین می‌توان با تسهیل جذب نیروی امریه برای شرکت‌های استارتاپی به شرکت‌های در حال رشد برای تامین یک نیروی تمام وقت کمک کرد.

پارک‌های علم و فناوری مسیر دریافت وام را تسهیل کنند

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران در مورد اقدامات شرکت خود توضیح داد: پرورش و تکثیر در اسارت مارهای زهرآگین و تولید زهر در شرکت بر اساس اصول علمی و مبتنی بر پژوهش‌های نوین است و از آنجا که به صورت منحصربه‌فرد و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست ایران موفق به جمع‌آوری مارهای زهرآگین از مناطق جغرافیایی مختلف شده‌ایم، مجموعه زهر تولیدی از پشتوانه ژنتیکی بسیار غنی برخوردار است و سبب افزایش کیفیت محصولات دارویی تولید شده می‌شود.

وی در ارتباط با تامین ماده اولیه برای تهیه ۹۰ هزار ویال آنتی‌ونوم گفت: با توجه به نیاز فزاینده به ترکیبات موجود در زهر مارهای زهرآگین جهت تولید انواع داروها، ادامه فعالیت این شرکت با چشم‌انداز روشنی روبه‌رو است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha