۲۶ شرکت دانش‌بنیان کرمانشاه تامین مالی شد

کرمانشاه - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از تامین مالی ۲۶ شرکت دانش‌بنیان استان خبر داد و گفت: مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال برای تامین مالی این شرکت‌ها اختصاص یافته و در مرحله پرداخت قرار دارد.

به گزارش ایرنا؛ سیامک آزادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کرمانشاه ۲۳ مهرماه به مدت سه روز، میزبان معاونان و مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری بود که دستاوردهای خوبی برای شرکت های دانش بنیان داشت.

وی برنامه اصلی این سفر را تامین مالی شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و افزود: در این سفر ۲۶ شرکت دانش بنیان تسهیلات مورد نیاز خود را که یک پروسه ۲ ماهه زمان می برد، در ۴۵ دقیقه نهایی و تا ۲ هفته دیگر به حساب آنها واریز می شود.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه رفع برخی از موانع شرکت های دانش بنیان را از دیگر دستاوردهای این سفر توصیف کرد و گفت: موضوع لیزینگ هم برای برخی از شرکت های استان با چالش مواجه بود که در این سفر تصمیمات خوبی برای حل این مشکل گرفته شد.

آزادی با بیان اینکه سقف ارائه تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری اخیرا به ۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته بود افزود: کرمانشاه اولین استانی بود که بعد از افزایش سقف تسهیلات میزبان مدیران این صندوق بود.

وی در خصوص سایر برنامه های سفر مدیران صندوق در استان هم توضیح داد: دیدار با رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس دانشگاه رازی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه و بازدید از شرکت های دانش بنیان از دیگر برنامه های سفر مدیران صندوق نوآوری بود که نتایج خوبی هم در پی داشت.

تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان کرمانشاه سه رقمی شد

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با بیان اینکه این استان ظرفیت های بسیاری برای رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان دارد گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان استان سه رقمی شد و به عدد ۱۰۰ رسید که در کنار حدود ۵۰۰ واحد فناور، ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان محسوب می شود.

آزادی با اشاره به اینکه ۳۰۰ محصول فناور در استان تولید می شود که ۲۰ محصول آن فقط در این استان تولید و عرضه می شود افزود: متاسفانه شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور استان امروز با مشکلات تامین سرمایه در گردش مواجه هستند که در این سه روزه و با حضور مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، تامین مالی برخی از این شرکت ها انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات بسیار خوبی در ۶ ماهه دوم امسال به شرکت های دانش بنیان استان کرمانشاه اختصاص می یابد گفت: از طرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی فقط مختص تسهیلات نیست و این صندوق خدمات متنوعی را به شرکت های دانش بنیان ارائه می دهد که در این سه روز کارشناسان صندوق مشاوره های لازم را در اختیار مدیران شرکت ها قرار دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha