کمینه دما در آذربایجان‌غربی به ۲ درجه زیر صفر رسید/تشدید بارش‌ها در استان

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به کاهش قابل توجه دما در استان طی روزهای اخیر گفت: بارندگی هایی هم که طی هفته جاری به صورت متناوب در نقاط مختلف استان رخ داده است، از روز سه شنبه آینده تشدید می شود.

مهدی صابری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و پیش بینی با توجه به عبور امواجی کم دامنه از تراز میانی جو بارشهایی پراکنده نقاط شمالی استان را در برمی گیرد.

وی اضافه کرد: از بعد از ظهر روز سه شنبه بر گستره بارندگی ها افزوده شده و در نیمه جنوبی و مرکز آذربایجان غربی نیز شاهد بارشهایی خواهد بود.

وی با بیان اینکه بارش باران و در برخی نقاط کوهستانی و سردسیر و ارتفاعات، بارش برف برای استان پیش بینی می شود، ادامه داد: وزش باد نیز تا پایان این هفته در استان ادامه خواهد داشت و از نظر دمایی نیز شاهد ماندگاری این توده هوای سرد در منطقه هستیم.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته به جز بارش پراکنده در شهرستان چالدران بارندگی گزارش نشده است.

صابری با بیان اینکه در این مدت، اشنویه با دمای منفی ۲ درجه سانتی گراد سردترین شهر استان بود، گفت: در ۲۴ ساعت اخیر بیشترین دما نیز با ۲۰ درجه بالای صفر به شاهین دژ اختصاص داشت؛ ضمن اینکه دمای ارومیه بین منفی یک و مثبت ۱۴ درجه در نوسان بود.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی یکی از استان‌های پربارش در شمال‌غرب کشور است که سالانه بیش از ۳۰۰ میلی‌متر بارندگی در مناطق مختلف آن ثبت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha