آغاز عملیات اجرایی پنج طرح خدماتی، عمرانی و تفریحی اراک در منطقه گردشگری گردو

اراک - ایرنا - عملیات اجرایی پنج طرح خدماتی، عمرانی و تفریحی کلانشهر اراک روز دوشنبه به مناسبت هفته فرهنگی این شهر طی آیینی در منطقه گردشگری گردو آغاز شد.

به گزارش ایرنا، شهردار اراک در این آیین گفت: صنعت در شهر اراک از دهه ۴۰ مورد توجه قرار گرفته و این شهر جزو اولین‌های صنعت کشور در ایران است.

علیرضا محمودی افزود: زیرساخت‌های صنعتی و بین بخشی در راستای صنعت خوب و داشتن نیروی انسانی مدیر و مدبر بهترین شرایط را برای سرمایه‌گذاری در این شهر دارد.

وی بیان کرد: مردم اراک خواهان به حق مراکز گردشگری هستند و دره گردو به عنوان منطقه طبیعی، جذاب و زیبا از دیرباز شناخته شده است.

شهردار اراک ادامه داد: تلاش‌های زیادی برای بهره‌گیری بیشتر مردم از این منطقه جذاب و آرام بخش صورت گرفته و اجرای طرح‌های مختلفی در این منطقه اندیشیده شده است.

محمودی گفت: در نخستین اقدام و در سال‌های گذشته، اسناد این منطقه در اختیار شهرداری قرار گرفت و زیرساخت‌های مختلفی تاکنون انجام شده است.

وی اظهار کرد: ایجاد ساختارهای تجاری، گردشگری و رفاهی در منطقه گردشگری گردو در دست اقدام است.

شهردار اراک افزود: پارک آبی یکی از طرح‌ها است که عملیات اجرایی آن در حدود ۱۱ هزار مترمربع زمین با بیش از پنج سوله آغاز و پیش‌بینی شده با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در مدت یک سال توسط یکی از مجرب‌ترین سازنده‌های پارک آبی خاورمیانه ایجاد می‌شود.

محمودی عنوان کرد: ایجاد هایپر کالا طرح دیگر است که در مساحت ۱۲ هزار متر مربع با زیربنای ۵۰ درصد فضا و سرمایه‌گذاری ۶۰۰۰ میلیارد ریال اجرا می‌شود.

وی گفت: مجتمع خدمات بین راهی با هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در ۲۸ هزار مترمربع، طرح دیگر این منطقه است.

شهردار اراک ادامه داد: بازی هیجانی صندلی پرنده ( تلسیژ)با لحاظ رعایت بالاترین حد استاندارد در طول یک‌هزار متر با یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت توچال در منطقه گردشگری گردو ایجاد می‌شود.

محمودی عنوان کرد: ایجاد پارک جذاب، مسجد و حدود ۲۰۰ پارکینگ نیز در دستور کار است.

وی گفت: پل زیبا وترکیبی از سنت و صنعت در ورودی منطقه گردشگری گردو نصب می‌شود و

شهردار اراک اضافه کرد: زمینه باید برای سرمایه‌گذاری مشخص شود و زیر پای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن کرد.

محمودی عنوان کرد: همراهی و همیاری دولت نیز در اجرای طرح‌های مختلف این منطقه امر ضروری است.

۲۸ مهرماه تا چهارم آبان به عنوان هفته فرهنگی اراک نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha