یک‌میلیون و ۱۷۳ هزار نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی وحرفه‌ای قم ارایه شد

قم- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم گفت: در نیمه نخست امسال یک‌میلیون و ۱۷۳ هزار و ۹۲۲ نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای این استان به هنرآموزان ارایه شد.

حجت‌الاسلام سید محمود عرب روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: ۴۰۲ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد و مراکز جوار و ۲۹۱ حرفه در این استان فعال است.

وی اضافه کرد: ۳۷ رشته در پنج بخش خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و جوار کارگاهی در استان قم به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: ۳۱۵ آموزشگاه در زمینه خدمات، ۲۶ آموزشگاه در زمینه صنعت، ۱۲ آموزشگاه در زمینه کشاورزی، ۳۵ آموزشگاه در زمینه فرهنگ و هنر و ۱۴ آموزشگاه در زمینه خدمات به هنرآموزان فنی و حرفه‌ای خدمات ارایه می‌دهند.

عرب بیان کرد: ۸۷۴ هزار و ۲۷۶ نفرساعت آموزش در بخش خدمات، ۱۱۳ هزار و ۴۲۱ نفرساعت در بخش صنعت، ۹۶ هزار و ۳۸۰ نفرساعت در بخش فرهنگ و هنر، ۴۸ هزار و ۶۳ نفرساعت در بخش کشاورزی و ۴۱ هزار و ۷۸۲ نفرساعت در جوارکارگاهی بوده است.

وی افزود: در این مدت هفت هزار و ۷۰۲ نفردوره آموزش به حرفه آموزان فنی و حرفه‌ای استان قم ارایه شده که ۸۰۰ نفردوره در بخش صنعت، پنج هزار و ۸۵۳ نفردوره در بخش خدمات، ۶۰۵ نفردوره در بخش جوارگارگاهی، ۲۱۲ نفردوره در بخش کشاورزی و ۳۳۲ نفردوره در بخش فرهنگ و هنر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha