تعطیلی بیمارستان لولاگر به علت فرسودگی/مرکز درمانی باب‌الحوائج جایگزین سوختگی مطهری

تهران - ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بیمارستان لولاگر در تهران به دلیل فرسوده بودن تعطیل است و به دنبال جایگزینی برای این مرکز درمانی هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، نادر توکلی روز دوشنبه در یک نشست خبری که در محل دانشگاه برگزار شد، افزود: یکی از مهمترین اولویت های این دانشگاه نوسازی و بازسازی بیمارستانهاست بطوریکه مرکز درمانی حضرت رسول اکرم (ص) با کمک خیرین با توجه به شرایط بحرانی که داشته اکنون بازسازی شده است.

وی اظهار دشت: همچنین ساختمان جدید بیمارستان شهدای هفتم تیر نیز در حال ساخت است.

توکلی تصریح کرد: بیمارستان شهدای یافت‌آباد نیز دچار فرسودگی است و بیمارستان اکبرآبادی که یکی از فعال‌ترین مراکز تولد نوزادان بوده، بخش کلینیک آن بازسازی شده ، اما ساختمان آن نیاز به نوسازی دارد.

تعطیلی بیمارستان لولاگر به علت فرسودگی/مرکز درمانی باب‌الحوائج جایگزین سوختگی مطهری


مرکز درمانی باب‌الحوائج جایگزین سوختگی مطهری

وی ادامه داد: بیمارستان باب‌الحوائج به‌عنوان جایگزین بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری در نظر گرفته شده و ساختمان جدید بیمارستان فیروزگر توسعه یافته و به بهره‌برداری رسیده است.

توکلی افزود: در شهرستان‌های اطراف تهران، بیمارستان‌های ملارد، شهر قدس و شهریار نیز به‌تازگی ساخته شده‌اند و برای بیمارستان امام سجاد در شهریار طرح توسعه داریم. بیمارستان امام حسین در شهرستان بهارستان نیز نیاز به بازسازی دارد.

وی با بیان اینکه کمبود بودجه برای نوسازی بیمارستانها داریم، تصریح کرد: بیش از سه هزار تخت بیمارستانی داریم که یک هفتم کل تخت های کشور را در بر می گیرد.

توکلی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی ایران در حوزه های مختلف، اظهار داشت: اجرای طرح پزشک خانواده، پرداخت مطالبات پرستاران، ایجاد پانسیون برای رفاه حال پرستاران، توسعه مراکز ناباروری، رصد و پایش جلوگیری از سقط جنین در راستای اجرای قانونی جوانی جمعیت را از اعم برنامه های انجام شده است.

وی همچنین به اجرای طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در بیمارستانهای تحت پوشش اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه های ما بدهی سازمانهای بیمه گر از جمله تامین اجتماعی به مراکز درمانی است که ارایه خدمات را سخت تر می کند و امیدواریم سریعتر این مشکل برطرف شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha