۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85634731
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برآورد تولید ۳۴۱ هزار تن سیب زمینی از مزارع کردستان

سنندج- ایرنا-  مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: براساس برآورد انجام شده از سطح افزون بر هشت هزار هکتار مزارع زیر کشت سیب زمینی در استان امسال ۳۴۱ هزار تن محصول برداشت می شود.

فریدون حامدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برداشت سیب زمینی از اواسط مهرماه آغاز شده است و تا ۱۵ آبان ادامه دارد، اظهار کرد: هشت هزار و ۳۰۶ هکتار از مزارع استان به کشت سیب زمینی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد اراضی زیرکشت سیب زمینی استان مربوط به شهرستان های قروه و دهگلان است، افزود: از لحاظ سطح زیرکشت این محصول در استان ۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: براساس گزارش کارشناسی از سطح مذکور ۳۴۱ هزار تن محصول در سال جاری برداشت می شود که این میزان در مقایسه با سال گذشته ۲.۳ درصد کاهش می یابد.

حامدی به عملکرد سیب زمینی در واحد سطح اشاره کرد و گفت: میانگین تولید سیب زمینی در هر هکتار از مزارع استان حدود ۴۲ تن است که این میزان ۱۰ تن بالاتر از متوسط کشوری است.

وی با اشاره به اینکه عملیات کاشت، داشت و برداشت زمینی در شهرستان‌های قروه و دهگلان به طور مکانیزه انجام می شود، ادامه داد: تغییر شیوه کاشت و تغذیه مناسب موجب افزایش عملکرد این محصول در واحد سطح شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه محصول سیب زمینی در استان شامل کشت قراردادی نیست، اظهار کرد: قیمت محصول سیب زمینی تابع عرضه و تقاضا است و در حال حاضر به طور عمده هرکیلوگرم از این محصول به قیمت ۸۰ تا ۱۰۰ هزار ریال به فروش می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha