انتقال ۷۰ میلیارد لیتر نفت و فرآورده‌های نفتی به مبادی مصرف

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: ۷۰ میلیارد لیتر مواد نفتی در ۶ ماه نخست امسال به مبادی مصرف در سراسر کشور ارسال شد.

به گزارش ایرنا از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، «علی احمدی‌پور» افزود: در این مدت همچنین نزدیک به یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های متصل به شبکه خطوط لوله ارسال شد.

وی خاطرنشان‌کرد: صنعت انتقال نفت بی‌وقفه در حال انجام وظایف خود و انتقال فرآورده‌های نفتی و نفت خام به‌صورت ایمن و پایدار از طریق شبکه خطوط لوله در سراسر کشور است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران درباره میزان انتقال در نیمه نخست امسال، افزود: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور، از بستر شبکه خطوط لوله، ۳۷ میلیارد لیتر نفت خام و ۳۳ میلیارد لیتر انواع فرآورده نفتی به مبادی مصرف انتقال‌ داده‌ شد.

احمدی‌پور گفت: باتوجه‌به آغاز فصل سرما و اهمیت تامین سوخت زمستانی، صنعت انتقال نفت با تلاش شبانه‌روزی همکاران خدوم و متخصص در مناطق عملیاتی دوازده‌گانه این شرکت و نظارت‌های مستمر در تلاشند مانند همیشه این فرایند مهم محقق شود.

وی بیان‌داشت: بهره‌برداری و اجرای پروژه‌های جدید به‌منظور توسعه خطوط لوله علاوه بر اینکه به بهینه‌سازی مصرف سوخت منجر خواهد شد، ایمنی و کاهش قاچاق سوخت را نیز به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان‌کرد: به همین منظور پروژه انتقال خط لوله ۲۶ اینچ جدید بندرعباس- سیرجان- رفسنجان نیز در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است که با ظرفیت انتقال روزانه ۳۰۰ هزار بشکه، نقش مهمی در چرخه انتقال ایفا خواهد کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، این خط لوله فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه‌های بندرعباس و ستاره خلیج‌فارس را از بندرعباس به سیرجان منتقل خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha